×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024
ضرورت استعلام از میراث فرهنگی برای جداره‌سازی در محدوده تاریخی منطقه ۱۲ تهران

اقتصادزمانه : معاون میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: هرگونه جداره‌سازی و اجرای طرح‌های عمرانی در محلات تاریخی منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیازمند استعلام و تأیید اداره کل میراث فرهنگی است.

محسن سعادتی معاون میراث فرهنگی استان تهران، با بیان اینکه هرگونه جداره‌سازی و اجرای طرح‌های عمرانی در محلات تاریخی منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیازمند استعلام و تأیید این اداره کل است تاکید کرد: این اطلاعیه در پی انتشار اخباری پیرامون جداره‌سازی در محدوده بافت تاریخی عودلاجان صادر شده است.

سعادتی، پس از بازدید از این محدوده، گفت: بافت تاریخی عودلاجان به شماره ۱۵۳۸۱ در فهرست آثار ملی ثبت شده و شهرداری موظف است قبل از اجرای هرگونه عملیات عمرانی در این منطقه، مجوزهای لازم را از میراث فرهنگی دریافت کند.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی طی مکاتبه‌ای با شهرداری منطقه ۱۲ خواستار توقف عملیات و ارائه طرح‌های پیشنهادی برای بررسی و تأیید از سوی میراث فرهنگی شده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران، بر لزوم رعایت قوانین مربوط به حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در اجرای هر پروژه شهری تأکید و عنوان کرد: بافت تاریخی عودلاجان به دلیل ارزش فرهنگی و تاریخی خود، تحت حفاظت میراث فرهنگی قرار دارد و هرگونه تغییر یا بازسازی باید با رعایت قوانین حفاظتی و با نظارت دقیق صورت گیرد تا به اصالت و هویت تاریخی این منطقه آسیب وارد نشود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.