×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : نشست مشترک مسئولان محیط زیست جمهوری خودمختار نخجوان با مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو نشست مشترک مسئولان محیط زیست جمهوری خودمختار نخجوان با مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با حضور مدیرکل، مسئولان هنگ مرزی و مدیران منطقه آزاد ماکو شامگاه سه شنبه در سالن جلسات منطقه آزاد ماکو بمنظور صیانت و حفاظت از انواع گونه های پرندگان، و آبزیان سد و رود ارس برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه تالابها و اطراف رودخانه سد ارس در شمال استان آذربايجان غربي زيستگاه تعداد زیادی از انواع گونه ها بخصوص غاز پيشاني سفيد در اين منطقه از ايران بوده و نیازمند حفاظت هستند گفت: در این جلسه اجرای برنامه های مشترک سرشماری پرندگان در دو مرحله در طول سال ، حلقه گذاری جوجه های پرندگان، پایش انواع بیماری ها و کیفیت آب و همچنین موضوع انتخاب دریاچه و رودخانه ارس بعکوان یک رامسر سایت مشترک مورد بحث قرار گرفت .

مهران نظری افزود: مقرر شد بعد از بررسی های لازم تصمیمات مناسب مصوب و طی یک تفاهم نامه مشترک با تایید مقامات دو کشور اجرایی شود

نظری از توافق طرفین برای پایش کیفی آب رودخانه به صورت مشترک، سرشماری و حلقه گذاری پرندگان جهت مطالعه و حفاظت بیشتر از پرندگان آبزی و کنارآبزی و ایجاد منطقه حفاظتی مشترک در منطقه رود ارس واقع خبر داد.

در این جلسه مسئولین جمهوری نخجوان نیز برای همکاری در خصوص حفاظت و صیانت از محیط زیست حاشیه رود و سد ارس اعلام آمادگی کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.