×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024


اقتصاد زمانه : معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: امروز به توسعه صادرات نیاز داریم و درحقیقت خط مقدم تولید ثروت ملی و اشتغال، صادرات است.

به گزارش اقتصاد زمانه ، معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه صادرات، خط مقدم تولید و اشتغال کشور است گفت: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا ، محسن رضایی روز پنجشنبه در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این بندر یک بندر اقیانوسی کشور ما است. بندری که از طریق اقیانوس هند با جمعیت زیادی از جهان در ارتباط است. این بندر احداث شده و با سرعت خوبی درحال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: نخستین بندر حمل یکسره کشور به شمار می‌رود و امیدواریم سایر مناطق کشور هم بتوانند به همین تجهیزاتی که در این بندر است دسترسی پیدا کنند که هم توقف زمانی کشتی‌ها و رسوب کالاها اتفاق نیفتد و حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام شود.

لزوم توسعه صادرات

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: امروز به توسعه صادرات نیاز داریم و درحقیقت خط مقدم تولید ثروت ملی و اشتغال، صادرات است.

وی افزود: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت و در همین راستا، در این دولت به موضوع صادرات، بنادر، حمل و نقل، ترانزیت و مسائل دیگری که می‌تواند به افزایش صادرات کشور کمک کند توجه شده است.

جهانی شدن بندر چابهار

رضایی تصریح کرد: در این سفر هم به اتفاق دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور برای پیگیری و بررسی همین موضوعات به حوزه سواحل مکُران آمدیم. شواهد نشان می‌دهد که کارهای خوب و قابل توجهی در این منطقه انجام شده و امیدواریم در دولت سیزدهم، بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل شود.

وی افزود: استقرار تجهیزات هوشمند در این بندر مورد تاکید ما است و هرچهقدر که بنادر ما پیشرفته‌تر باشند هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر می‌شود و مردم می‌توانند با ارزانی بیشتری، کالاهای وارداتی را خریداری کنند.

راه‌آهن جنوب به شمال؛ تحقق رویای ۲۰۰ ساله

معاون اقتصادی رییس جمهور در خصوص راه‌آهن چابهار زاهدان گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور این بوده که کارها اولویت‌بندی نمی‌شده است و درواقع یک پول سالانه‌ای را به سراسر هزینه‌ها توزیع می‌کنیم و برخی از امورات اقتصادی که باید سریعا به بهره‌برداری برسد و آثار خود را در اقتصاد ملی نشان دهد با سال‌ها تاخیر مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون ارتباط شمال و جنوب کشور یعنی چابهار به سرخس یا بندر انزلی و آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال ما را به شدت افزایش می‌دهد اما بین خاش و ایرانشهر از یکسو و بین رشت و آستارا از سوی دیگر، دو قطعه دیگر باقی‌مانده که با یک اعتبار متوسط می‌شود به سرعت این طرح را عملیاتی کرد و حتما در تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم که راه آهن جنوب به شمال که رویای ۲۰۰ ساله‌ای است محقق شود.

“محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور” و “سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد” امروز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.