×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه از اختصاص فضا در ايستگاه هاي متروي تهران براي به نمايش آثار هنري هنرمندان در عرصه هاي مختلف خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، فرنوش نوبخت در مراسم آئين رونمايي از تابلو نقاشي ظهرعاشورا، اثر احمد خليلي فر كه امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه۹۹ با حضور رييس دانشگاه سوره و خالق اثر هنري در ايستگاه متروي شادمان واقع در خط ۴ متروي تهران برگزار شد افزود: اين كار براي اولين بار با همكاري دانشگاه سوره در متروي تهران اجرا شد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر شركت بهره برداري متروي تهران و حومه روزانه نزديك به يك ميليون مسافر دارد گفت: با ايجاد فضا براي ارائه آثار هنري هنرمندان به دنبال اين هستيم تا فرصتي ايجاد شود كه آثار هنري هنرمندان در منظر ديده عمومي قرار گيرد.
نوبخت تصريح كرد: اين كار با هدف آشنايي هرچه بيشتر شهروندان و مسافران با هنر و فرهنگ، تاريخي و تمدن كشور اجرا شده است و اميدواريم اين كار ادامه پيدا كند و آثار هنرمندان در بخش هاي مختلف در ايستگاه هاي مترو به نمايش گذاشته شود.
در ادامه محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اينكه نگاه به هنر دو جنبه دارد گفت: يك بخش هنر براي افراد خاص و كلكسيون داران است كه هزينه هاي زيادي براي ان صرف مي شود و بخش ديگر هنر مردمي است عمده اساتيد و دانشجويان دانشگاه سوره با اين نگاه كار مي كنند.
وي تصريح كرد: شهر تهران بايد يك شهرهنري باشد و مردم از اثار هنري در آن استفاده كنند.
ساعي با تشكر از استاد خليلي فر كه بيش از ۳۰ سال در كار نقاشي فعاليت مي كند امروز اين اثر هنري را به مسافران شهر زير زميني هديه مي كند.
احمد خليلي فر با بيان اينكه فكر اصلي اين طرح از طرف رياست دانشگاه سوره و معاونت فرهنگي مطرح شد گفت: اين اثر هنري از روز عاشورا برای آشنايي بيشتر دانشجويان با مضامين و مفاهيم اثر هنري به تصویر کشیده شد.

وي تصريح كرد: توجه به مفاهيم متعالي و انساني در هنر يكي از شاخص هاي مهم اين دانشگاه است كه در هنر معاصر كمتر به آن توجه مي شود.

درپايان تقوي نژاد معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه نيز از فراخوان شركت بهره برداري متروي تهران براي به نمايش گذاشتن آثار هنري هنرمندان در عرصه هاي مختلف خبر داد وگفت: این آمادگی را داریم که متروی تهران را با مشارکت هنرمندان به بزرگترین موزه عمومی و در دسترس برای همه شهروندان تبدیل کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.