×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصادزمانه : معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بازدید از آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله واقع در سوهانک به بررسی دستاوردهای علمی و تخصصی این آزمایشگاه در حوزه ایمن سازی شهر و ساختمان در برابر زلزله و همچنین بحث و گفت و گو درخصوص زمینه های همکاری مشترک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این بازدید که به همراه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجصلس شورای اسلامی، مسئولین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان مرکز مطالعات شهرداری تهران صورت گرفت، بر اهمیت ویژه مسئله ایمنی در شهرها تاکید کرد وگفت: مدیریت های شهری می بایست برای کاهش خطرات و آسیب های ناشی از زلزله و حوادث طبیعی، طرح و برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: شناخت نحوه عمل و رفتار زلزله در مناطق شهری و به کارگیری استراتژی های مناسب در زمینه برنامه ریزی، طراحی شهری، طراحی ساختمان و استفاده از روش های مناسب ساخت و ساز می تواند سبب کاهش آسیب های بالقوه شود تا به این ترتیب مخاطرات زمین لرزه به حداقل برسد.

صارمی افزود: سنجش مقاومت بنا در برابر نیروی امواج زمین لرزه و تعریف استانداردها برای ساخت بناها از اقدامات مهمی است که نقش بسزایی در ایمن سازی شهرها در برابر زلزله دارد و در راستای تحقق این مهم، وجود چنین پژوهشگاه هایی می تواند ما را در استفاده از روش هایی برای افزایش ایمنی ساختمان و طراحی بناها به شیوه ای که از انعطاف پذیری لازم برای جذب ارتعاش ها برخوردار باشد، یاری کند.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید، مسئولین پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، روند طراحی و اجرای پروژه و همچنین توانمندی های این مجموعه در انجام آزمایش های مختلف و مورد نیاز پروژه های بزرگ عمرانی کشور را تشریح کردند.

همچنین، به منظور آشنایی با دیگر مأموریت های این پژوهشگاه، از امکانات شبکه لرزه‌نگاری باند پهن کشور، آزمایشگاه کف قوی- دیوارعکس العمل، میز لرزان و دستگاه سانتریفیوژ بازدید شد و در پایان معاون شهردار تهران، نماینده مردم تهران در مجلس و مسئولان آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله در زمینه های همکاری مشترک به بحث و گفت و گو پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.