×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه: کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خواستار تغییر رویه شرکت‌های بیمه در قبال بیمه صاحبان محموله‌های وارداتی شد.

علیرضا شریفی – عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران – اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های بیمه خسارتی که به واردکنندگان نهاده های دامی در مسیر تامین کالا وارد می شود را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: بر اساس قوانین تجاری، واردکنندگان ملزم هستند که کالاهای خود را از مبداء تا مقصد بیمه کنند و البته واردکنندگان نیز علاقمند به پوشش ریسک خود توسط شرکت‌های بیمه هستند ولی این بیمه صرفا باید توسط شرکت‌های بیمه داخلی صورت بگیرد.

عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران افزود: علی رغم پرداخت حق بیمه های گزاف، متاسفانه در صورت واردشدن خسارت به محموله کالاهای وارداتی؛ شرکتهای بیمه هیچ گونه تعهدی را نسبت به جبران کامل خسارت به عهده نمی گیرند.

بر اساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران شریفی تصریح کرد: عملکرد شرکت‌های بیمه در قبال واردکنندگان کالا به نحوی است که پرداخت حق بیمه کالاهای وارداتی به نوعی عوارض واردات و به تعبیری، وظیفه و تعهد واردکننده و به مثابه دین به شرکت بیمه، محسوب می شود و شرکت های بیمه در صورت ورود خسارت به واردکنندگان حاضر به جبران کامل خسارت آنها نیستند.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت حق بیمه و خساراتی که به واردکنندگان در مسیر تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور تحمیل می شود لازم است تا شرکت های بیمه نسبت به انجام وظایف و تعهدات خود در قبال بیمه گذاران اقدام کنند و برای تحقق این امر نیاز به تغییر رویکرد در فعالیت شرکت های بیمه ای کشور است.

وی یادآورشد: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران مساله عدم پایبندی شرکت‌های بیمه ای به تعهداتی که در قبال بیمه گذاران دارد را از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیمه مرکزی و شورای رقابت پیگیری می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.