×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024

اقتصاد زمانه : بانک صادرات ایران سرویس های بانکداری را در قالب دو نوع سرویس بانکداری باز در پلتفرم‌های بانک صادرات و شاهین به مشتریان خود ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد زمانه، مالکیت داده طراحی، توسعه سرویس و محصول در بانکداری سنتی با استفاده از ابزارهایی مانند موبایل بانک و اینترنت بانک بانکداری دیجیتال صرفاً در انحصار بانک است، اما در بانکداری باز، استانداردسازی API های باز وجود دارد و توسعه‌دهندگان بیرونی و نهادهای ثالث از ابزارهای بانکداری باز هستند. بانکداری باز زیرساختی پلتفرمی است که امکان ارائه خدمات بانکی در قالب API را برای نهاد ثالث فراهم می‌کند.

بانکداری باز خدماتی است که مجموعه‌ای از سرویس‌ها و اطلاعات مربوط به مشتریان را از طریق API فراهم می‌کند. این خدمت زیرساخت‌های امن برای برقراری اتصال مستقیم و تمام وقت بین سامانه‌های عملیاتی کسب و کارها به سرویس‌های بانکی را به منظور ارائه سرویس‌های خاص به مشتریان آنها فراهم می‌ کند.

بنابر اعلام کارشناس پروژه بانکداری باز هلدینگ صاد، پروژه بانکداری باز طی قراردادی فی‌مابین هلدینگ صاد و شرکت خدمات انفورماتیک (بوم شاهین) در مهرماه ۱۴۰۱ بانک صادرات آغاز و در دی ماه ۱۴۰۱ تدوین گردید،

در اسفند ۱۴۰۱ بخشنامه برای ابلاغ به شبکه تهیه و در فروردین ۱۴۰۲ تدوین قرارداد بانک و هلدینگ صورت گرفت. فرآیند بانکداری باز در بانک صادرات ایران از فروردین ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرد و در آذر ماه ۱۴۰۲ پیاده‌سازی بوم اختصاصی بانکداری باز بر مبنای بازخوردهای اخذ شده صورت گرفت.

برخی سرویس‌های قابل ارائه در بانکداری باز اعم از سرویس های استعلامی، پرداخت انتقال وجوه، استعلام تسهیلات، سرویس های چک صیاد و چکنو است. ارائه خدمات نوین بانک صادرات ایران بر بستر فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال، راهبرد نوین این بانک است. زیرا افزایش کیفیت در ارائه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می‌دهد.

از جمله ابزارهای بانک صادرات ایران «نوبانک» است و این بانک تلاش دارد تا در مسیر بانکداری دیجیتال حرکت کرده و با در نظر گرفتن پیشرفت‌های فناوری و ارتقای سطح امنیتی سامانه‌ها به دنبال جلب رضایت مشتریان برای تحقق منافع سهامداران است.

ویژگی‌های سامانه نوبانک در سه بخش تکنولوژی، امنیت و زیرساخت قابل بررسی است که شامل طراحی بر طبق استانداردهای جهانی، عدم افشای اطلاعات حساس و هویتی مشتری به طرف ثالث و بهره‌گیری از زیرساخت‌های قوی و بسترهای امن شرکت خدمات و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. در حال حاضر افق پیش روی صنعت بانکداری جذب مشتری با ارائه خدمات بهتر است،

بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر بانکداری باز و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر عاملی برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید در بانک صادرات ایران شده است پیش‌بینی می‌شود در آینده نه چندان دور سهامداران از منافع آن بهره‌مند شوند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.