×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو، از رشد ۲۰۰ درصدی فروش شرکت متبوع خود در رشته بیمه آتش‌سوزی در ۱۰ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مرتضی گودرزی در این خصوص اظهار داشت: شرکت بیمه تجارت‌نو با ارائه طرح‌های جدید کارت بیمه آتش‌سوزی و نیز طرح‌های جدید آسان فروش به‌ویژه در زمینه فروش بیمه‌نامه‌ی خرد و به‌طور خاص بیمه‌های آتش‌سوزی منازل مسکونی سعی در ایجاد تمایز با محصولات سایر شرکت‌های بیمه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه “سهم رشته بیمه آتش‌سوزی در کل حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تجارت‌نو ۶ درصد بوده که حدود ۲ درصد از میانگین صنعت بیمه بیشتر است”، توضیح داد: سهم رشته بیمه آتش‌سوزی بیمه تجارت‌نو درابتدای بهمن ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته که امیدواریم این روند در سال آتی نیز ادامه یابد.

سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو درخصوص بازاریابی و فروش بهتر این رشته بیمه‌ای، گفت: در غالب مواقع آنچه که باعث می‌شود شبکه فروش توفیقی در کسب و کار خود به دست نیاورد ناشی از انگاره‌ها، روش‌ها و فرایندهای نا‌مناسب کاری است و اگر این نواقص برطرف شود، حال و روز شرکت‌های بیمه در بازاریابی و فروش بیمه‌نامه نیز بهتر خواهد شد.

گودرزی با اشاره به مفهوم فرهنگ بیمه‌ای، ادامه داد: در سال‌های گذشته هرگاه از توسعه فرهنگ بیمه‌ای سخنی به میان آمده است، به‌طور ضمنی یا صریح مخاطب آن را مردم قرار داده‌اند و به تعبیری عامل عدم رشد و توسعه فرهنگ بیمه را نا آگاهی مردم از مفهوم بیمه پنداشته‌اند.

ارزیابی یک جانبه

وی با بیان اینکه به سهم و نقش بیمه‌گران در توسعه نیافتن فرهنگ بیمه توجه نشده است، گفت: یکی از دلایل عدم رشد متناسب ضریب نفوذ بیمه در کشور و فاصله داشتن آن با برنامه‌های بلند مدت و اسناد بالادستی، به کیفیت اندیشه و عمل حرفه‌ای بیمه‌گران بر می‌گردد.

به اعتقاد گودرزی، شیوه و روشی که صنعت بیمه در سالیان گذشته داشته با استقبال مردم مواجه نشده، مردم منفعت بیمه را در زندگی خود لمس و درک نکرده‌اند. برای تغییریا به تعبیری حل این مساله نیاز است که تغییر را از بیمه‌گران آغاز کنیم نه از مردم، و سهم بیمه‌گران در توسعه فرهنگ بیمه به تغییر در اندیشه و عمل حرفه‌ای آنها مربوط می‌شود.

سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهارداشت: تلاش صنعت بیمه برای حرفه‌ای شدن و حرفه‌ای‌گری، در واقع سعی درجهت جلب اعتماد مردم و پیش بینی پذیرکردن عملکرد شرکت‌های بیمه برای آنهاست.

گودرزی افزود: حرفه‌ای‌گری در صنعت بیمه موجب تغییر و بازنگری در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی صنعت بیمه و تغییر روش‌ها و فرایندها شده و می‌تواند باعث جلب اعتماد مردم به صنعت و استقبال از خرید بیمه‌نامه شود.

وی عنوان کرد: در سالیان گذشته اصراری در صنعت بیمه وجود داشته که با ارائه محصولات جدید، روزنه‌ای برای فروش بیشتر و رشد صنعت بیمه فراهم می‌شود. اما نتیجه حاصله از این روند نشان می‌دهد که اصرار بر ارائه محصول جدید، به عنوان یک علت تامه، نمی‌تواند کاملاً کارساز باشد، بلکه این تغییر و تحول در اندیشه و عمل حرفه‌ای بیمه‌گران است که تغییر در قواعد، تنقیح آیین نامه‌ها، و بهبود روش‌ها و فرایندهای بیمه‌گری را به دنبال داشته و موجبات رشد و توسعه فرهنگ بیمه را فراهم می‌کند.

صنعت بیمه، تشنه بازنگری

سرپرست مدیریت بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو، با بیان اینکه” سعی می‌کنیم تغییر را از خودمان شروع کنیم”، گفت: انگاره‌ها، شیوه‌ها و روش‌های نادرست، بیمه‌گران را از تعامل مناسب با مردم باز می‌دارد و ما سعی می‌کنیم با بازنگری در فرایندهای صدور و خسارت، شیوه‌ها و روش‌هایی را برای شبکه فروش در نظر بگیریم که آنها را در تعامل مناسب با بیمه‌گذار و سهولت در صدور بیمه‌نامه یاری کند.

به اعتقاد گودرزی، مفاهیم نرخ فنی و غیر فنی باید در صنعت بیمه بازنگری شود چراکه بعضی از بیمه‌گران هنوز نرخ فنی را نرخ تعرفه‌های قدیمی صنعت بیمه می‌دانند که این مساله درست نیست.

وی توضیح داد: در شرکت بیمه تجارت‌نو مجموعه عواملی را در نظر می‌گیریم تا نرخ حق بیمه را به‌گونه‌ای به بیمه‌گذار ارائه دهیم که با لحاظ جنبه‌های مختلف مدیریت ریسک، در صورت وقوع خسارت بتوانیم پاسخگوی بیمه‌گذار باشیم.

گودرزی گفت: در سال‌های اخیر، برخی بیمه‌گذاران با گذاشتن شرایط غیر بیمه‌ای در مناقصات و استعلامات خود، سعی کرده اند شرکت‌های بیمه را مجبور به پذیرفتن شرایط خود کنند، این درحالی‌است که به نظر می‌رسد ریسک شرایط غیر بیمه‌ای که معمولاً توسط بیمه‌گذاران بزرگ به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌شود از ریسک نرخ‌های موسوم به نرخ غیر فنی بیشتر است.

به گفته وی شرکت‌های بیمه با کنترل نسبت و ضریب خسارت می‌خواهند در نرخ‌های اعلامی خود بازنگری کنند اما آنچه فضای حرفه‌ای صنعت بیمه را با چالش و مسائل غیر قابل کنترل مواجه می‌کند، شرایط غیر بیمه‌ای و عجیب برخی از بیمه‌گذاران است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.