×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل همراه اول به پست رسید

اقتصاد زمانه : همکاری همراه اول و شرکت ملی پست برای پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت ناوگان پستی با محوریت خودروی متصل، وارد فاز جدید شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هوشمندسازی مدیریت ناوگان پستی کشور ظهر امروز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در جریان نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند با حضور حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست، در قالب تفاهم نامه ای وارد فاز جدید شد.

این تفاهم نامه که در ادامه روند همکاری های این دو بخش است، به منظور بهره مندی شرکت های همراه اول و پست از ظرفیت های یکدیگر، توسعه بازار و گسترش خدمات هوشمند با هدف دستیابی به هم افزایی حاصل از همکاری دو جانبه تدوین شده است.

بهره برداری از سامانه های حمل و نقل هوشمند بار بین شهری، خودروی متصل و رهگیری و قفل هوشمند بار از جمله مواردی است که در قالب این تفاهم نامه دیده شده است.

خودروی متصل، خودرویی است که بر بستر یک شبکه امن، توانایی برقراری ارتباط با پلتفرم «خودروی متصل» همراه اول جهت نظارت، ارزیابی و مدیریت ناوگان و ارتباط با سیستم های فنی خودرو را دارد.

همراه اول در راستای پیاده سازی این سامانه هوشمند مدیریت ناوگان، متعهد شده است تا پلتفرم IOT شامل مدیریت ابزارها، جمع آوری داده ها، پردازش و بصری سازی داده ها با قابلیت یکپارچه سازی با سایر برنامه های کاربردی و امکان مانیتورینگ آنلاین را برای ناوگان پست کشور فراهم کند.

پیاده سازی این سامانه به گفته حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول ضمن بهینه سازی مصرف سوخت و مدیریت مسیر، موجب افزایش دقت موقعیت یابی و گزارش دهی مرسوله در لحظه می شود.

وی با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی ناوگان پستی کشور، عنوان کرد: شرکت ملی پست در این راستا می تواند روی ظرفیت استارتاپ های موجود در سبد سرمایه گذاری های همراه اول نیز حساب کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.