×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه های ساختمانی و توقف کلیه فعالیت های ساخت و ساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی را ابلاغ کرد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران ضمن صدور بخشنامه ای با تأکید بر بخشنامه های قبلی از جمله: رعایت نحوه و ميزان اِشغال معابر، پوشش موقت نما، رعايت ايمني در كارگاه هاي ساختماني، نصب تابلو مشخصات پروژه، پوشش حصاركارگاهي طبق ضابطه و رعایت ضوابط جلوگيري از گسترش شيوع ويروس كرونا، دستورالعمل استقبال از نوروز را با محوریت حوزه شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.
گلپایگانی در این خصوص گفت: با توجه به تداوم بیماری کرونا در کشور و تأکیدات انجام‌شده جهت حضور شهروندان در منزل و همچنین کاهش تردد در سطح شهر، برنامه‌های استقبال از بهار امسال همچون سال گذشته همراه با تمهیدات خاصی می باشد؛ به‌طوری‌که سعی شده تأمین آسایش شهروندان به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرارگرفته و با توقف کلیه فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی، سلامت کارگران، کارفرمایان و همکاران ما در دستگاه نظارت، موضوع محوری معاونت شهرسازی و معماری در طرح استقبال از بهار قرار گیرد.
وی افزود: بدین منظور برای ساماندهی عرصه ساخت و ساز بخشنامه‌ای با عنوان «طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰» در دستور کار قرارگرفته که شامل موارد متعددی ازجمله بازپیرایی و اصلاح منظر عمومی کارگاه‌های ساختمانی است.
معاون شهرسازی گفت: همچنین برای آمادگی بیشتر شهر برای استقبال از نوروز در این بخشنامه تدابیر و محدودیت‌هایی برای ساخت ‌وسازها در کلیه پروژه ها اعم از دولتی و خصوصی و… اندیشیده شده است، که بر این اساس کلیه فعالیت های اجرائی از ۲۳ اسفند ماه تا ۵ فروردین و عمليات تخريب و گودبرداري نیز از ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ممنوع است؛ البته انجام تمهيدات لازم به منظور افزايش ايمني، اجراي سازه نگهبان و پايدارسازي جداره گود، زير نظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلي به اداره كل معماري و ساختمان شهرداری تهران بلامانع است.
وی افزود: همچنین از همکارانمان خواسته ایم با صـدور اخطاريه براي املاك داراي عمـليات گودبرداري، بر لزوم تسـريع در اجرا و تكـميل سازه نگـهبان طبق نقـشه هاي مصوب به نحوي اقدام کنند كه تا قبل از ۲۷ اسفند ماه پايداري لازم براي گودها تأمين شود.
معاون شهرسازی و معماری گفت: از مناطق نیز خواسته ایم تا ۲۷ اسفند ماه با صدور اخطاریه براي تاوركرين هاي (جرثقیل های برجی) رها شده و داراي خطر، ضمن بروزرساني اطلاعات مربوطه در سامانه ناحيه محوري، موارد را به اداره كل معماري و ساختمان منعکس کنند.
وی با تأکید بر بازپیرایی کارگاه های ساختمانی در این بخشنامه افزود: پيگيري زيباسازي سیما و منظر كارگاه هاي ساختماني از طريق تعويض حصارهاي كارگاهي مندرس و فرسوده، رنگ آميزي حصارها و توصيه به استفاده از گلدان در محل مناسب در كنار حصارهاي كارگاهي به طوري كه مزاحمتي براي تردد وسایل نقليه و يا افراد ايجاد نکند نیز مدنظر قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران افزود: همچنین ايجاد نظم در محدوده كارگاهی از جمله رفع سد معبر ساختماني و جمع آوري مصالح ساختماني و يا نخاله ها، نصب علائم ايمني و ترافيكي هشدار دهنده در قسمت هاي مختلف پروژه در كارگاه هاي ساختماني و آزادسازي معابر پياده وفق بخشنامه هاي ملاك عمل و …جزء نکاتی است به آن توجه ويژه ای شده است.
گلپایگانی در پایان بیان کرد: از همکارانمان خواسته ایم به پيام هاي مردمی اعلامی در سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ مرتبط با این حوزه توجه مضاعف شده و با انجام تدابير لازم، ضمن بازديدهاي مستمر در این ایام، از حسن اجراي اين بخشنامه به خصوص در مورد پایش و رصد گودهاي رها شده مطمئن شوند، بر این اساس به منظور جلوگيري از هر گونه ساخت و ساز غيرمجاز نیز بر ضرورت فعاليت مستمر و محسوس اكيپ هاي شهربان به صورت شبانه روزي تأکید شده است.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.