×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024
رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار امروز برگزیده می‌شود

اقتصاد زمانه : دکتر عبدالناصر همتی ضمن اشاره به برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پیگیری تأمین مالی غیرتورمی از طریق بازار سرمایه اعلام کرد: رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار امروز برگزیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در همایش بانکداری اسلامی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: برنامه داریم تأمین مالی غیرتورمی را از طریق بازار سرمایه پیش ببریم. امید داریم با تغییراتی که امروز در ریاست سازمان بورس انجام می‌شود، شاهد ثبات و اعتماد بیشتر در این بازار باشیم. باید به سمتی برویم که بازار سرمایه بخشی از بار سیستم بانکی را در تأمین مالی کشور برعهده بگیرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: معنا ندارد در کشور چند نرخ ارز داشته باشیم و باید باید جلو رانت و فشارهای خارجی برای آن را بگیریم و تراز تجاری را مثبت کنیم که معتقدم این دور باطل باید توسط خود بانک مرکزی شکسته شود.

او تاکید کرد: باید از مداخلات دولت در اقتصاد و نرخ ارز جلوگیری کرده و جلوی رانت و ضربه خوردن به صادرات گرفته شود. باید کاری کنیم تراز تجاری کشور مثبت شده و تورم کنترل و اقتصاد پیش بینی پذیر شود.

همتی اعلام کرد: طبق سیاست جدید ارزی دولت، نرخ ارز در بازار آزاد باید به نرخ سامانه نیما نزدیک شود. بر این اساس نرخ دلار نیما را افزایش و هم نرخ بازار آزاد را کاهش می دهیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.