×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : صورت‌های مالی تلفیقی گروه گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در نیمه نخست امسال حکایت از رشد ۳۵ درصدی سود خالص به عنوان ماحاصل افزایش ۶۵ درصدی فروش این مجموعه است.

صورت‌های مالی تلفیقی شش ماهه هلدینگ زیرمجموعه‌ ایران‌خودرو نشان می‌دهد
مدیرعامل ایکیدو درخصوص عملکرد این شرکت در نیمه نخست امسال گفت: فروش کل گروه ایکیدو در نیمه نخست امسال حدود ۵۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه پارسال ۶۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

احمد رویایی تصریح کرد: بر همین اساس سود خالص گروه ایکیدو در دوره مالی موصوف، حدود ۱۴۸۰ میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش پنج درصدی تامین نیاز ایران‌خودرو به گروه محصولات قوای محرکه ایکیدو شامل بلوک و سرسیلندر، میل لنگ، میل بادامک، گیربکس، اکسل، تزیینات داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۶۷ درصد از نیازهای ایران خودرو در گروه‌ محصولات مربوطه را تامین کرده‌ایم.

رویایی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی صادرات ایکیدو در نیمه نخست امسال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اظهار کرد: گروه ایکیدو در این بازه زمانی برای صادرات حدود چهار میلیون دلار قطعه اقدام کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، گروه ایکیدو حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال پروژه‌های توسعه‌ای در حال اجرا تعریف کرده که با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو درحال تکمیل و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، بر توجه ویژه به بازار قطعات یدکی و خدمات پس از فروش با هدف استفاده حداکثری از منابع تولیدی، کاهش هزینه‌های جذب نشده، افزایش سود و نقدینگی در شرکت‌های تحت پوشش ایکیدو تاکید کرد و افزود: داخلی‌سازی قطعات راهبردی و استراتژیک گروه و حذف آن‌ها از سبد اقلام تبادلی و نیز بهینه سازی، توسعه و نوسازی خطوط تولید در شرکت‌های زیرمجموعه ایکیدو با جدیت دنبال می‌شود.

رویایی محورهای راهبردی گروه را رشد فناورانه، تولید اقتصادی و سود پایدار و بهینه‌سازی ساختار سرمایه و مدیریت منابع و مصارف مالی شرکت‌های تحت پوشش ایکیدو عنوان و بر برنامه‌ریزی منابع و دارایی‌ها با هدف کاهش بهای تمام شده تولید محصولات و خدمات و حداکثرسازی استفاده از ظرفیت‌های خالی در شرکت های گروه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال تقویت و توسعه فعالیت‌های اثربخش در هلدینگ ایکیدو هستیم تا از تحقق اصول حاکمیت شرکتی در شرکت‌های تابعه و نظارت بر اجرای اثربخش بر فعالیت آن‌ها در هماهنگی با گروه صنعتی ایران خودرو اطمینان حاصل کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.