×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 6 July , 2024
مجمع « گل‌گهر» ۳۸ تومان سود تقسیم کرد / رشد چشمگیر تولید و فروش محصولات تولید کگل در سال ۱۴۰۲

اقتصادزمانه : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور سهامداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در این مجمع با اشاره به دستاوردها و برنامه‌های آینده، از رشد چشمگیر تولید و فروش محصولات این شرکت خبر داد.

به گزارش  اقتصادزمانه ، ایمان عتیقی، با بیان اینکه گل‌گهر با داشتن ۳۵ هزار شاغل در منطقه گل گهر و هیات مدیره و سهامداران خوب توانست نقش بسزایی در توسعه کشور ایفا نماید، گفت: ما در کنسانتره ۲۳ درصد از کنسانتره کشور را تولید می‌کنیم. این شرکت جایگاه نخست کشور را را به خود اختصاص داده است. گل گهر با ۱۱.۵ میلیون تن کنسانتره در سال ۱۴۰۲، و افزایش ۱۳ درصدی رشد مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: در گندله سازی ۲۳ درصد گندله کشور توسط گل گهر تامین می‌شود و در این بخش نیز جایگاه نخست را دارد. این واحد رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرد. در آهن اسفنجی و شرکت‌های زیرمجموعه با ۳.۹ میلیون تن جایگاه دوم کشور را دارد که با رشد ۳ درصدی تولید آهن اسفنجی و ۸۲۳ هزار تن شمش فولاد کشور جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

ایمان عتیقی معدنکاری را از اهدف گل گهر عنوان کرد و افزود: در باطله برداری ۸۲ میلیون تن، استخراج سنگ ۱۱ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرده است. ارزش افزایش تولید گل گهر با رکورد‌های کیفی و پایداری تولید همراه بود که به ۲۰ رکورد کیفی رسید و این نشان دهنده تولید صیانتی است.

عتیقی همچنین اعلام کرد که ۹۵ درصد از فروش داخلی و ۵ درصد فروش صادراتی بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر

مدیرعامل “کگل” ۶ محور توسعه‌ای را برای گل‌گهر ترسیم کرد و اظهار داشت: توسعه اکتشافات؛ یکی از تحقیق‌های اکتشافی کشور به گل گهر واگذار شده که تاثیر اکتشافات در سه یا چهارسال آینده در این منطقه دیده می‌شود.

– معدن سیاه جنگل: یکی از پهنه‌هایی که در سه سال اخیر شناسایی شده است و برای استحصال طلا در این معدن در سیستان و بلوچستان مزایده‌ برگزار شده است. انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده به تولید طلا برسد.

– صادرات محصول ورق: مذاکرات برای صادرات ۱ تا ۱.۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است و پیش‌بینی می‌شود که این واحد در سال ۱۴۰۶ به ظرفیت کامل برسد.

حق انتفاع و برنامه‌های مالی

عتیقی با اشاره به چالش‌های حق انتفاع بیان کرد که شرکت گل گهر نیز مانند سایر شرکت‌های معدنی درگیر این موضوع است و جلسات متعدد در مجلس برای کاهش این هزینه‌ها برگزار شده است. همچنین، بیشترین حاشیه سود در شرکت توسعه و آهن فولاد ۳ میلیون تنی ورق است و به همین دلیل تقسیم سود را به حداقل رسانده‌اند تا این شرکت زودتر به تولید برسد.

عتیقی در خصوص پیش‌بینی سود شرکت گفت که در صورت تحقق توسعه آهن و فولاد به تولید ۳ میلیون تنی، ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش پیش‌بینی شده است. همچنین، عرضه شرکت توسعه آهن گل گهر به بازار سهام تصویب شده و انتظار می‌رود ظرف یک سال تا ۱۵ ماه آینده و زمانی که بازار وضعیت مناسبی داشته باشد، عرضه شود.

نوآوری و تکنولوژی‌های هوشمند کگل

مدیرعامل گل گهر اعلام کرد که در راستای پایداری سودآوری، برنامه مدونی برای دیجیتال شدن و هوش مصنوعی در دست اقدام است و ۵۴ پروژه در این زمینه در دست اجرا است که نقشه راه آن به زودی منتشر خواهد شد.

در پایان مجمع، صورت‌های مالی تصویب شد و به‌ ازای هر سهم ۳۸۰ ریال سود تقسیم گردید. همچنین، موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس اصلی تعیین و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

این مجمع نشان‌دهنده تعهد و تلاش مداوم شرکت گل گهر در جهت توسعه پایدار و بهره‌وری بیشتر بوده و دستاوردها و برنامه‌های آتی شرکت نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت فولاد کشور ایفا خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.