×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با اشاره به ثبت رکورد ۱۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد وگفت: شاخص تولید و اشتغال پایدار با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها بیانگر عملکرد موفق پتروشیمی ایلام است.

به گزارش اقتصادزمانه به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی‌سمنانی در نشستی با سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس، به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال ۸۶ با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیون دلار در تنگ بیجار، ۴۵۰ میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز اول پتروشیمی و ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.
وی راه‌انداری بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از ۱۷ سال بدون حضور صاحبان تکنولوژی و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی نمودن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود:با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارامد در پتروشیمی ایلام قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارا هستند.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام، به مشکلات پیش از راه‌اندازی الفین اشاره کرد و اظهار داشت:پروژه‌ای که باید در چهار سال بهره‌برداری می‌شد هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار‌ تحمیل کرد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با بیان اینکه‌ خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت تامین می‌شود ،ادامه داد:در صورت دریافت خوراک با ظرفیت ۱۰۰ درصد، تولید ثروت در الفین به عدد ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید.
نجفی سمنانی اصلی‌ترین مسئله پیش‌روی مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و یادآور شد: پتروشیمی ایلام به ۹۲۳ هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا ۴۵۸ هزار تن اتیلن تولید کند.
وی افز‌ود: اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و نفت کوره مهم‌ترین محصولات تولید شده در واحد الفین هستند.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تقدیر از تعامل سازنده، دلسوزانه و نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از NGL 3100 دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر را به‌عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است.
وی افزود: با اجرای این طرح در ساعت ۱۳۰ تن خوراک در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع را با ظرفیت کامل تامین می‌کند.
نجفی سمنانی نگاه نمایندگان استان در مجلس و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام را مثبت و ارزنده توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.