×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : درختان شمال تهران به منظور جلوگیری از شکستن شاخه ها در اثر بارش برف و امکان رویش جدید سرشاخه ها در فصل بهار با انجام عملیات هرس، آماده خواب زمستانی شدند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، جلوگیری از اتصال با کابل های برق، حذف شاخه های بیمار و آفت زده و همچنین آراستگی درختان جهت ارتقاء کیفیت، از سوی اداره فضای سبز منطقه انجام می شود که امسال نیز از ابتدای فصل پاییز تا کنون در حدود ۸ هزار اصله درخت در نواحی ۱۰ گانه منطقه و بوستان های نیاوران، جمشیدیه و قیطریه هرس شده اند.

خدامی خاطر نشان ساخت: این اقدام در ۱۷۳ هزار و ۸۷۵ متر از درختچه های ترون، پیروکانتا، بربریس و گونه هایی که در فصل پاییز نیاز به هرس دارند نیز انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک افزود: عملیات هرس سوزنی برگان از آبان ماه و هرس پهن برگان از آذر ماه در بوستان ها، رفیوژ و معابر اصلی و فرعی آغاز شده است که هرس پهن برگان در مسیر های بزرگراهی منطقه نیز به صورت جهادی شروع شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.

او با اشاره به فصل بارش از شهروندان خواست علی رغم اقدامات شهرداری برای افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده، در هنگام رانندگی از سرعت مجاز استفاده کنند و از پارک خودرو در زیر درختان خودداری نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.