×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : دانشگاه‌های تهران، شریف، علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، ایرانشهر و ده‌ها دانشگاه معتبر کشور از جمله دانشگاه‌های معتبر کشور هستند که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱ میزبان دانش آموزان دبیرستان دانا و توانای دانشگاه بین المللی چابهار می باشند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط‌ عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار استعدادهایی درخشان دبیرستان دانا و توانا از۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰یعنی در کمتر از چهار سال توانسته سهم خود را به صورت جهشی از صندلی‌های علمی کشور بگیرند، امیدواریم جوانان خلاق، پویا و توانمند آینده روشن‌تری را برای چابهار رقم زنند.

دبیرستان دانا و توانا در منطقه آزاد چابهار راه‌ اندازی شد تا هم فرصت رشد را به استعدادهای جوان چابهار بدهد و هم جامعه محلی را با روند توسعه در چابهار همراه کند.

این دبیرستان که دانش‌آموزان خود را عموما از مناطق روستایی چابهار و شهرهای همجوار جذب می‌کند در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ دانشجو راهی دانشگاه‌های معتبر کشور کرد.

فارغ‌ التحصیلان ‌دبیرستان دانا و توانا در رشته ریاضی موفق به کسب مجوز ادامه تحصیل در رشته‌های علوم و مهندسی آب، مهندسی هوا و فضا، برق، نقشه‌برداری، مکانیک، عمران و معماری در دانشگاه‌های معتبری چون شریف، تهران و فردوسی مشهد شدند.

فارغ‌ التحصیلان دبیرستان در رشته تجربی در رشته‌هی پزشکی، پرستاری و علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانشهر و زابل ادامه تحصیل می‌دهند و در نهایت دانش‌آموزان رشته انسانی به دانشگاه‌های بهشتی مشهد، مطهری زاهدان و حقوق دانشگاه زابل راه یافتند.

این دبیرستان که ۴سال پیش با هدف کمک به رشد استعدادهای فرزندان چابهار راه‌اندازی شد، امروز به درختی تناور بدل شده که ثمره‌اش در دانشگاه‌های بزرگ کشور می‌درخشد.

اما این نقطه آغاز است و دبیرستان دانا و توانا آغازگر مسیری روشن در تربیت، آموزش و توانمندسازی جوانان چابهار است تا توسعه صنعتی اقتصادی چابهار به پشتوانه فرزندان این خطه محقق شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.