×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : سرپرست شرکت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن اشاره به اقدامات شاخص ۱۰ ماه اخیر، به تشریح فرآیند پشتیبانی از نهضت تولید و روند توسعه در این منطقه عظیم اقتصادی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «کامران داستانی» فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و یاد و خاطره‌ شهیدان تمامی ادوار انقلاب و امام شهدا را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: مجاهدت در سنگر اقتصادی دست‌کمی از مجاهدت در سنگر دفاع مقدس ندارد و امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگری به تولید و اشتغال‌زایی نیاز دارد.

فعالیت ۱۹ شرکت با بیش ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در این منطقه عظیم اقتصادی فعالیت می‌کنند که نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند و وظیفه‌ی اصلی ما پشتیبانی از این سرمایه‌گذاران در راستای استمرار تولید و افزایش ظرفیت‌هاست.

عقد ۹ قرارداد جدید سرمایه‌گذاری

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن اشاره به عقد ۹ قرارداد جدید با سرمایه‌گذاران در جهت ایجاد صنایع معدنی در ۱۰ ماه گذشته، تأکید کرد: در شرایط فعلی توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس همچنان ادامه دارد و بنا بر محاسبات انجام شده ۱۳ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم طرح‌های در دست اجراست که اگر اشتغال‌زایی غیرمستقیم آنان را نیز در نظر بگیریم مطمئناً می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش بیکاری در جنوب کشور داشته باشد.

امیدواری به آینده

داستانی تشریح کرد: هم‌اکنون ۴۵ شرکت معتبر با ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

برنامه‌های پیش رو

داستانی در خصوص برنامه‌های خود نیز تصریح کرد: اجرای برنامه‌های در دست اقدام، جذب سرمایه‌گذار، تسریع در راه اندازی عملیات اجرایی پروژه ها در سایت توسعه ،پیگیری مطالبات، توجه به برندینگ منطقه، فراهم آوردن ملزومات دیجیتالی شدن و همچنین توجه به نیروی انسانی متخصص و جانشین پروری را در یک فضای مشارکتی و تعاملی پیگیری خواهیم کرد.

وی بر پشتیبانی از اجرای پروژه ستاره سیمین هرمز بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده تأکید کرد و گفت: اجرای این پروژه در اولویت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس قرار خواهد گرفت و سعی داریم تا چشم‌انداز تولید فولاد را محقق سازیم.

داستانی خاطرنشان کرد: پروژه ستاره سیمین هرمز در راستای توسعه صنعت فولاد در جنوب کشور و بر اساس نتایج طرح جامع فولاد اجرایی خواهد شد و طرح افزایش سقف فولاد به میزان ۱۰ میلیون تن فولاد در سال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس کاملاً در دسترس است و به همین منظور بر اجرایی شدن سه میلیون تن فولاد در سال در شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز تأکید داریم.

وی در پایان پروژه انتقال پساب از بندرعباس به صنایع متقاضی را از دیگر پروژه‌ای اولویت‌دار این منطقه عظیم اقتصادی خواند و گفت: انتقال پساب بندرعباس به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس یک پروژه در تراز ملی است و به ثمر رسیدن آن می‌تواند یک الگوی زیست‌محیطی پایدار در کشور به شمار رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.