×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به حمایت نظام مالیاتی از تولید و گروه‌‏های کم درآمد و حقوق بگیران گفت: امسال ۵ واحد درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش یافته و در سال آینده نیز ۷ واحد درصد کاهش می یابد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای معاونین سازمان امور مالیاتی که با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و سخنرانی ایشان در ابتدای جلسه برپا شد از پیش بینی تحقق ۱۰۴ درصدی درآمدهای مالیاتی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ۴۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و تا پایان سال جاری این مبلغ به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان می رسد که نشان از رشد ۵۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته جهت افزایش خدمت رسانی به مردم دارد.

وی در ادامه به درآمدهای ۷۵۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: تحقق این مبلغ که نشان از رشد ۶۰ درصدی در مقایسه با سال جاری دارد هرچند کار نظام مالیاتی را سخت و دشوار می نماید اما با تلاش ‏های مضاعف همکاران خدوم و اتخاذ تدابیر مناسب و تدوین برنامه ریزی های صحیح از قبیل مقابله با فرار مالیاتی، وصول معوقات و تعیین تکلیف پرونده های مطرح در هیات ها و تمرکز بر برخی منابع وصول نشده مثل خودروها و خانه های گران قیمت، خانه های خالی و … قابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نظام مالیاتی بر حمایت از اقشار ضعیف تر و اخذ مالیات عادلانه از مشمولین استوار بوده است تصریح کرد: تلاش سازمان امور مالیاتی همواره رعایت کامل قانون و جلوگیری از اجحاف در حق مودیان و برقراری عدالت مالیاتی است بطوری که امسال مالیات حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار مودی صفر شد و همچنین مالیات حدود ۸۰۰ هزار نفر هم زیر ۵ میلیون تومان و مطابق ابرازی خودشان پذیرفته شد.

دکتر منظور با اشاره به اینکه رویکرد نظام مالیاتی همواره عدم فشار بر مودیان خوش حساب و مودیان ضعیف تر و اخذ مالیات از مودیان پرریسک که حدود ۵ درصد از مشاغل را تشکیل می دهند بوده افزود: این موضوع تمکین مالیاتی را افزایش داده و به عدالت مالیاتی نیز کمک نموده است.

وی به حمایت نظام مالیاتی از تولید و گروه‏های کم درآمد و حقوق بگیران نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۵ واحد درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش یافته و در سال آینده نیز ۷ واحد درصد کاهش می یابد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد ماهانه ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده که این اقدامات هرچند اثر کاهنده‌ای در تحقق درآمد‌های مالیاتی دارد اما با این وجود اعتقاد داریم مالیات در کنار مردم و در راستای حمایت از گروه‌های کم درآمد باید عملیاتی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.