×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : محمود کلهری شهردار منطقه۵ از اجرای طرح صیانتی ویژه از محله کن خبر داد و افزود: کارگروهی قدرتمند برای جلوگیری از تخریب کن و حفاظت از آن تشکیل شده تا ساخت و سازهای غیر مجاز را بررسی و ضمن برخورد با عوامل دخیل در آن،از میراث طبیعی و تاریخی این محله صیانت نمایند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در جلسه کارگروه طرح حفاظت و صیانت و ساماندهی باغات کن گفت: باید فراتر و عمیق تر و راهبری تر به این کارگروه نگاه شود. باید کن حفظ شده و نگذاریم تخریب شود و در کنار آن خدمات عمرانی و توسعه ای برای کن ایجاد شود.باید سیاستگذاری کنیم که کن بیش از این به سمت تخریب نرود.


وی با بیان اینکه موضوع توسعه کن اینقدر مهم است که می طلبد جمع بزرگی از معاونین و شهرداران نواحی در این کارگروه در مورد آن بحث کنند تا به اهمیت آن پی بیریم تاکید کرد: بنا نداریم چند سال دیگر بگویند برای کن هیچ کاری نشده است.باید یک متولی مشخص دارای اختیار چترش را باز کند و مستقر شود.


کلهری افزود: اگر واقعا در بافت مسکونی کن کسی هست که گاز ندارد به هیچ چیز نگاه نکنید و به او گاز برسانید به شرطی که مالک باشد و تمام موانع را در این زمینه برداشته و راه میانبری بزنید.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در بالاترین سطح منطقه باید موضوع کن بررسی شده و چکش کاری شود اذعان داشت: هیچ کدام از محلات ۲۹ گانه شرایط کن را ندارند اما کن را استثنا دیدیم چون استثناست و ویژه هست و حتی برای پروژه های توسعه محلی کن نیز باید در کارگروه بحث شود.


کلهری افزود: صفر تا صد موضوعات کن چه در حیطه وظایف ما هست چه نیست باید در این کارگروه بررسی شود و آنهایی که در حیطه وظایف ماست انجام شود و آنهایی که نیست با نهاد مربوطه رایزنی کنیم تا جواب بگیریم تا جلوی تخریب ها گرفته شده و کمبود و کاستی های آن هم برطرف شود.


شهردار منطقه ۵ ساماندهی صنوف،چرایی صدور مجوز کمپ های ترک اعتیاد و حضور اتباع بیگانه را از جمله چالش های کن دانست و در مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این محله تصریح کرد:در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز این کارگروه باید بررسی کند که شروعش از کجاست،چه کسانی در آن دخیل هستند و اگر فسادی در آن بود نه تنها برخورد اداری بلکه برخورد کیفری هم خواهیم داشت.


وی با تاکید بر اینکه در این کارگروه باید از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود تاکید کرد: در این بخش ها نه با کسی تعارف دارم و نه می خواهم بر کوتاهی ها سرپوش بگذارم وبه شدت با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کنیم.


کلهری در پایان گفت: هدف ما این است که کیفیت زندگی در کن بالابرود وکاری کنیم که یک شهروند ما در محله کن از زندگی در آن و قدم زدن در کوچه باغ های این محله لذت ببرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.