×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : اولين جلسه هم انديشي ساماندهي دستفروشان متروي تهران با حضور مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه، مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران، جانشين يگان حفاظت شهرداري تهران و مديرعامل شركت شهربان و حريم‌بان شهرداري تهران به ميزباني شركت بهره برداري متروي تهران و حومه و برگزارشد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران وحومه؛ فرنوش نوبخت ضمن تبريك چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: در دوران كرونا كاركردن براي همكاران شركت بهره برداري سخت است و روزهاي سختي را پشت سرگذاشتيم و اميدوارم هرچه زودتر اين بيماري ريشه كن شود.


وي با اشاره به اينكه اين جلسه با هدف همفكري براي ساماندهي دستفروشي در متروي تهران برگزار شده است گفت: اقدامات مختلفي ازسوي كاركنان شركت بهره برداري مترو، انتظامات و پليس مترو چه در به صورت سلبي و آموزشي انجام شده است.


نوبخت تصريح كرد: در حال حاضر با شرايط سخت اقتصادي دستفروشي به پديده اي هميشگي در متروي تهران تبديل شده است و اميدواريم با همفكري و كمك شركت ساماندهي مشاغل، شركت شهربان و حريم‌بان و يگان حفاظت شهرداري تهران راهكاري براي حل اين موضوع پيدا كنيم.


در ادامه مديرعامل محترم شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران نيز با اشاره به اينكه دستفروشي يك پديده اجتماعي است گفت: مترو نيز به علت حجم بالاي تردد هايي كه روزانه با ان انجام مي شود محلي براي كسب و كار وتجارت شده است.


مفاخريان تصريح كرد: در سطح شهر تهران با جانمايي و فضا سازي دستفروش ها در بازارهاي روزانه و شبانه و ساعتي موفق به كنترل بخشي از مشكلات اين پديده اجتماعي شده ايم. اميدوارم با توجه به تجربه اي كه در سطح شهر داريم بتوانيم براي حل اين موضوع به متروي تهران كمك كنيم.


جانشين يگان حفاظت شهرداري تهران نيز با اشاره به اينكه يگان حفاظتي ماموريتي در مترو ندارند تصريح كرد: خود را مسئول مي دانيم و هر كمكي كه در توانمان باشد براي اجراي طرح ها انجام مي دهيم. در حال حاضر نيز با كمك شهربان در مناطق مختلف شهر خوب كار كرده و تجربيات خوبي داريم.


حسين حسنه گفت: افراد با سن و جنسيت متفاوتي در متروي تهران دستفروشي مي كنند از كودكان خردسال تا بانوان، حساسيت كار بيشتر مي شود و با توجه به گستردگي كه مترو در سطح شهر دارد نياز به نيروهاي بيشتر و حمايت هاي قضايي داريم.اما اگر مترو در خواست كند ما حاظر هستيم مثل طرح هاي ديگر دنبال كنيم.


سرگرد نظري معاون هماهنگ كننده پليس مترو نيز گفت: پديده دستفروشي در متروي تهران تبديل به يك معظل شده است.


وي با اشاره به اينكه ۴ هزار نفر از دستفروشان فرم پر كرده اند و شناسايي شده اند گفت: اما تنها ده درصد اين افرا حاضر هستند ساماندهي شوند. و اگر حمايت هاي قضايي نباشد با شرايط موجود اين معظلل روز به روز افزايش مي يابد.


حسين سيگاوردي معاون فني شركت شهربان و حريم شهري شهرداري تهران نيز با اشاره به اينكه براي سطح شهر فرماندار به عنوان رييس كارگروه دستفروشي انتخاب شده است گفت: نمي توانيم از نيروي انتظامي براي بحثجمع اوري دستفروشان استفاده كنيم اما حضور اين افراد با لباس پليس باعث جلوگيري از درگيري ها و مشكلاتي است كه در هنگام برخورد با دستفروشان داريم و مي تواند موثر باشد.


وي خاطرنشان كرد: ما آمادگي اين را داريم تا همان ماموريتي كه در سطح شهر اجرا مي شود را در ايستگاه هاي تقاطعي و شلوغ مترو براي ساماندهي دستفروشان انجام دهيم
در پايان از نقطه نظرات ديگر كارشناسان در حوزه حقوقي و فرهنگي نيز استفاده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.