×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، محصول جدید این شرکت در حوزه بیمه های زندگی را بیمه نامه‌ای منحصر به فرد دانست و اجرایی شدن آن را موجب برداشتن بار اضافی از دوش د‌ولت در حوزه خدمات اجتماعی ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در آئین رونمایی از”جان دانا” محصول جدید بیمه دانا که در تالار معلم شهر تبریز برگزار شد، این طرح را یک بیمه نامه عمر زندگی- زمانی در شکلی جدید دانست که برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی با قدردانی از اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد شرکت بیمه دانا، سرپرست منطقه سه، همکاران و روسای شعب و شبکه فروش منطقه اظهار داشت: در سنوات گذشته یکی از رشته‌های مهم بازار، رشته بیمه درمان تکمیلی بود که پیش بینی می شد پاشنه آشیل صنعت بیمه در آینده شود .

امروزه آمارهایی که از صنعت بیمه منتشر می شود، تایید می‌کند که پیش بینی بیمه دانا درست بود و طبق آمار منتشر شده، خسارت این رشته بیش از ۱۰۰ درصد است.

مدیر عامل بیمه دانا در ادامه افزود: از سال ۹۷ نیاز به طرح جدیدی داشتیم تا از مشکلات موجود در آن زمان عبور کنیم، لذا طرح “مهر دانا” کلید خورد تا شبکه فروش از منافع این طرح بهره مند شوند.

این طرح نقدینگی شرکت را افزایش داده و خسارت‌ها پرداخت شد. پس از این طرح مقرر شد با تغییر ساختار پرتفوی، تمرکز فعالیت های خود را از بیمه های درمان تکمیلی به سمت بیمه های زندگی سوق دهیم، اما نکته اساسی این بود که از سال ۹۹ برای این استراتژی نیاز به طرح جایگزین داشتیم و تنها مسیر برای جایگزینی آن، بیمه های زندگی بود. علاوه بر آن در صنعت بیمه نیز روی این موضوع که محصول مناسبی ارائه شود، کار نشده‌ بود.

دکتر کاردگر با اشاره به این که “جان دانا” برداشت از نمونه‌های جهانی و بومی سازی آن طرح‌ در کشورمان است، اظهار داشت: برای این کار بررسی‌های متعددی در صنعت بیمه انجام شد تا علاوه بر شناسایی محصولات جدید دنیا، هم زمان بومی‌سازی نیز انجام شود. بعد از مطالعه و پیاده سازی، مجوز طرح نیز از بیمه مرکزی دریافت شد.

وی در خصوص مشخصات اصلی این محصول گفت: نکته مهمی که در “جان دانا” مطرح است، بحث تمام دیجیتال بودن این محصول است. بر همین اساس، همکاران مرکز فاوا تلاش کردند تا بسترهای لازم را ایجاد کنند تا شبکه فروش بتواند روی تلفن‌های همراه هوشمند خود محصول بیمه دانا را بفروشد.

در حقیقت صفر تا صد کار روی تلفن همراه انجام شده و محصول از طریق گوشی های همراه تحویل مشتری می‌شود.

دکتر کاردگر با ذکر این نکته که علاوه بر این محصولات، طرح رفاه دانا را نیز اجرایی کردیم، تاکید کرد: محصولات متنوع در سبد فروش این شرکت وجود دارد و شبکه فروش باید به این موضوعات اهمیت دهد.

وی همچنین افزود: نکته مهم دیگری که در حوزه دیجیتالی شدن در این شرکت کلید خورد و موفقیت آمیز بود، طراحی و اجرایی شدن سامانه “ساماش ” بود که برای نخستین بار در صنعت بیمه راه اندازی شد.

تمام اسناد مربوط به هزینه های خسارت بصورت تمام دیجیتال در این سامانه وجود دارد و اگر قرار باشد در تمام حوزه‌های درمانی و بهداشتی کشور اجبار شود که اسناد را بصورت دیجیتالی به بیمه‌گر ارائه کنند، تنها شرکتی که می‌تواند این کار را بکند بیمه داناست، لذا روسای شعب و سرپرستاران مناطق تا آخر بهمن امسال فرصت دارند تا سامانه ساماش را اجرایی کنند.

مدیرعامل بیمه دانا در خصوص “جان دانا” اظهار داشت: “جان دانا” یک بیمه عمر زندگی- زمانی در یک شکل جدید است. به عنوان نمونه این بیمه نامه بعد از اتمام دوره بیست ساله نیز قابل تمدید است. پوشش تکمیلی زیادی دارد. بیمه گذار می تواند درخواست کند و مطابق با این درخواست پوشش تکمیلی نیز ارائه خواهد شد.

این محصول ویژگی هایی دارد که برای اولین بار در کشور در حال اجرایی شدن است. تمام دیجیتال است. برای اولین بار است که در این بیمه نامه همسر بیمه گذار نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

دکتر کاردگر یادآور شد: جان دانا یک بیمه با مزایای زندگی یا به اصطلاح LIVLNG BENEFITS است . متناسب با تورم سرمایه افزایش پیدا می‌کند. این محصول سالانه تمدید می شود و کارمزد شبکه فروش نیز سالانه محاسبه می شود و از همه مهمتر اینکه تضمین تمدید دارد. اگر کسی سی – چهل سال مشتری این شرکت باشد گارانتی تمدید وجود دارد. هر چه بیشتر این نوع محصول در صنعت بیمه ارائه شود بار بیشتری از روی دوش دولت برداشته می شود، چرا که این محصول از جنس خدمات اجتماعی دولت است.

مدیرعامل بیمه دانا در ادامه تاکید کرد: هزینه‌های بیمارستانی در جان دانا تحت عنوان غرامت بیمارستان پرداخت می‌شود. بیمار با ارائه سند می‌تواند روزی یک میلیون تومان از بیمه خسارت دریافت کند و این موضوع هیچ ربطی به نوع هزینه فرد ندارد و حتی اگر در یک بیمارستان خیریه و بصورت رایگان درمان شده باشد، با هم روزی یک میلیون را تا سقف چهار میلیون تومان یعنی چهار روز دریافت می‌کند و حتی اگر بیمه درمان تکمیلی هم داشته باشد، از این مزایا برخوردار می شود.

دکتر کاردگر در توضیح مطلب یادآور شد: بیمه شده اگر در بخش ویژه مانند سی سی یو بستری شود سه برابر غرامت دریافت می کند. علاوه بر این، نه تنها کارمزد سالانه به شبکه فروش پرداخت می شود، بلکه این محصول طبق قوانین بیمه مرکزی تا دو سال در انحصار بیمه داناست و تا دو سال گارانتی تمدید دارد.

وی در پایان افزود: تمام دغدغه شرکت در حال حاضر آموزش است. باید به همه نمایندگان و شبکه فروش آموزش لازم ارائه شود تا آنها نیز خود را همگام با شرکت ارتقا دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.