×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار با اعلام خبری مبنی بر امضای تفاهم‌نامه‌ای با “گروه توسعه صنایع و معادن شهر” در راستای توسعه زیرساخت‌های نقطه منفصل ریمدان گفت: مقرر شده این گروه با آماده سازی زمین‌ها و زیرساخت‌ها زمینه استقرار صنایع و واحدهای تولیدی را فراهم کند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار حسام‌الدین یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه (گروه توسعه صنایع و معادن شهر) وابسته به بانک شهر زمینه استقرار صنایع و واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند اظهار داشت: درحال حاضر ۳۵۲ میلیارد تومان برای آماده سازی بخشی از زیرساخت‌های مرز ریمدان توسط منطقه آزاد چابهار در حال هزینه است و با آماده‌سازی هزار هکتار دیگر، این منطقه می‌تواند نقش مهمی در تجارت و ترانزیت کالا بین ایران و پاکستان داشته باشد.

وی ادامه داد: به‌ دلیل اینکه در مرز ریمدان، نقطه منفصل برای منطقه آزاد چابهار تعریف شده است عزم جدی داریم تا زیرساخت‌ها سریعاً در این منطقه آماده شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: پیوستن ریمدان به صورت منفصل به محدوده منطقه آزاد چابهار اگر برجسته‌ترین اتفاق دهه گذشته سواحل مکُران نباشد بدون تردید در ردیف سه اتفاق نخست آن جا دارد.

وی با بیان اینکه مقرر شده این گروه یکهزار هکتار از زیرساخت‌های ریمدان را آماده کند گفت: با توسعه این منطقه شاهد افزایش مبادلات تجاری با بازار حدود ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان خواهیم بود.

با تصویب توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار، ریمدان نیز به عنوان نقطه‌ای مرزی و منفصل به محدوده این منطقه آزاد افزوده شده است.

این تفاهم‌نامه میان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیر عامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر به امضا رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.