×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ساحلی با سرمایه بخش دولتی و توان تصفیه ۱۰۰۰ مترمکعب آب در روز در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری منطقه آزاد قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد زمانه از قشم، این تصفیه‌خانه بااعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای بهبود خدمات و ارتقا کیفیت زندگی ساکنان طراحی و اجراشده است.
ظرفیت هر یک از مدول های در حال ساخت در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قشم به‌طور متوسط ۱۰۰۰ مترمکعب در روز و ضریب پیک ۳.۸ (شامل فاضلاب‌های انسانی و نشتاب شهر) به روش لجن فعال، سیستم هوادهی گسترده بوده و قابلیت حذف ازت به روش نیتریفیکاسیون را دارد.
با افتتاح این پروژه، ۲۵ نیروی مستقیم و ۷۵ نیروی غیرمستقیم صاحب شغل شده و آب بازیافتی و تصفیه‌شده، به‌منظور توسعه و نگهداری فضای سبز جزیره قشم مورد مصرف قرار می‌گیرد.
گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.