×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024

اقتصاد زمانه : محمدرضا افخم معاون امور شهري و محيط زيست شهرداری منطقه ۱۷ با اشاره به اقدامات اخیر این معاونت برای داشتن محیطی زیبا و امن برای شهروندان گفت: تمامی عوامل خدمات شهری برای انجام وظایف محوله در آماده باش کامل به سر می برند و با مشاهده یا گزارش هر موردی برای رفع آن اقدام می کنند.

به گزارش اقتصاد به نقل از شهرداری منطقه ۱۷ ، افخم با بیان اینکه ساماندهی درختان فضای سبز در سطح معابر و بوستان ها ادامه دارد اذعان داشت:از نیمه دوم آذرماه سال جاری طی اقدامات گسترده، عملیات هرس درختان پهن برگ آغاز شد.در راستای خدمت رسانی به جامعه شهری، عملیات هرس درختان بصورت جدی زیر نظر کارشناسان فضای سبز با دقت و با بهترین کیفیت اجرا میشود تا در آستانه فصل بهار حجم عظیمی از درختان در فرآیند جوان سازی قرار گرفته باشند.

وی افزود: این اقدام به منظور فرم دهی و ساماندهی شاخه های خطرآفرین، حذف شاخه های بیمار، جوان سازی درختان انجام می شود و تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰۰ اصله درخت مورد هرس و درختان خطر آفرین ساماندهی شده است.

معاون امور شهري و محيط زيست شهرداری منطقه ۱۷ به آماده باش اداره مسیل ها و قنوات در راستای رفع آبگرفتگی معابر اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه بارش ها همچنان ادامه خواهد داشت تمامی عوامل در آماده با ش هستند تا با هر گونه آبگرفتگی در سطح معابر منطقه مقابله کنند.

افخم در مورد طرح نگهداشت کوچه به کوچه گفت: این طرح هر هفته در سطح نواحی سه گانه برگزار می شود و وضعیت نظافت معابر و محلات رصد می شود.هر هفته یک ناحیه از منطقه ۱۷ به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و عوامل همه معاونت ها و نواحی مثل اداره ساماندهی،مسیل ها،فضای سبز به خدمات شهری یک ناحیه می پردازند و مسائلی چون هرس و کود پاشی،مبارزه با جانوران مضر شهری و … هم در این روز صورت می گیرد.

وی در مورد اجرای طرح کاپ در سطح منطقه گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان شاهد استفاده از این مخازن سه گانه هستیم که اخیرا در تهران نیز برای نصب آنها برنامه ریزی شده و منطقه ۱۷ نیز اقداماتی انجام داده است. این مخازن سه گانه به رنگ سبز برای شیشه ، آبی برای کاغذ و مقوا و زرد برای ظروف پت، پلاستیک و فلزات تعبیه شده است که هر سه در کنار هم زیبایی بصری دارند، دارای کلید هستند و مخازنی درون آنها تعبیه شده است

افخم ادامه داد: مخازن نصب شده و با بنرهایی به اطلاع اهالی محل هم رسیده است و در طرح آموزشی اهالی محل و کسبه ها را از نحوه استفاده از آن مطلع کردیم مثل اینکه زباله های تر در ساعت ۱۰ شب و زباله های خشک در ساعت ۴ بعد از ظهر جمع آوری شوند.

معاون امور شهري و محيط زيست شهرداری منطقه ۱۷ در مورد برخی از فواید استفاده از مخازن سه گانه تفکیک گفت: در این طرح ها دست زباله گردها از مخازن کوتاه می شود، دیگر شاهد قراردادن زباله ها در کنار معابر و خیابان ها نیستیم. با نصب این مخازن سه قلو در واترجت، رنگ آمیزی ، خرید مخزن ۱۲۰۰لیتری و نیروی کار صرفه جویی می شود و امیدواریم با فرهنگ سازی لازم در این زمینه شاهد محله ای پاک و عاری از آلودگی های پسماند باشیم.

وی با بیان اینکه اداره خدمات شهری به صورت مستمر وضعیت سلامت مخازن را بررسی می کند تاکید کرد:مخازنی که قابل تعمیر باشند توسط نیروهای این اداره تعمیر و به چرخه باز می گردند و در صورتی که مخازن قابل تعمیر و استفاده نباشد برای دریافت مخازن جدید و جایگزینی آن به جای مخازن فرسوده اقدامات لازم صورت می گیرد.

معاون امور شهري و محيط زيست شهرداری منطقه ۱۷ به برنامه های اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۱۷ در هفته هوای پاک امسال از ۲۷ دی ماه تا ۳ بهمن ماه اشاره کرد و افزود:کاشت نهال, برگزاری مسابقه نقاشی بین دانش آموزان, برگزاری مسابقه دوچرخه سواری بین مردم و پرسنل, توزیع بروشور در میادین تره بار از جمله این برنامه ها بود.

افخم تغییر فرهنگ تفکیک زباله با استفاده از اپلیکیشن جاروب را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و اذعان داشت: برای تغییر رفتار مردم در حوزه تفکیک زباله و تحویل پسماند خشک نیازمند کار فرهنگی هستیم.سالهاست که با آمدن مخازن زباله مردم یادگرفتند در هر ساعت از شبانه روز زباله های خود را به بیرون از خانه منتقل کنند که وجود این مخازن سبب افزایش تعداد زباله گردها می شود.
وی افزود: برخی مردم به این زباله گردها ترحم کرده و پسماند ارزشمند و خشک شان را در خانه تفکیک و برای آسانی کار زباله گردها، این پسماند را در کیسه جداگانه در کنار مخازن می گذارند اما حالا از مردم می خواهیم پسماند خشک خود را در خانه تفکیک کنند و به جای آنکه آنها را در درون و یا کنار مخازن قرار دهند از اپلیکیشن ها کمک بگیرند. در این خصوص شهروندان می توانند با نصب اپ مورد نظر از روز قبل سفارش جمع آوری پسماند خود را رایگان در آن ثبت کنند و در ازای تحویل پسماند، وجه دریافت کنند.
افخم با اشاره به اجرای دو طرح کوچه دوستی و کوچه سبز در سطح منطقه گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و لزوم افزایش نشاط و شادی در جامعه دو طرح کوچه دوستی و کوچه نشاط را اجرا کردیم.در كوچه دوستى با مشاركت شهروندان دیوارهای کوچه هاررنگ آميزى مي شود و دركوچه سبز اداره زيبا سازى رنگ آميزى آن را بر عهده دارد.
وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از پروژه های در دست اقدام این معاونت در دهه فجر به بهره برداری می رسد به احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی و رنگ امیزی ۱۳زیر گذر با کمک سازمان زیباسازی شهرتهران اشاره کرد و برخی اقدامات دیگر این معاونت را برشمرد و گفت: سیمانکاری محور نیک نفس، سیمانکاری و رنگ آمیزی ونقاشی دیواری پاتوق محل های شهسوار جنوبی ،نصب سرویس بهداشتی انتهای خیابان فرد محمدی ،سیمانکاری ورنگ آمیزی ونقاشی دیواری خیابان خرد پی کوچه بصیریان و ارژنگیان از جمله این اقدامات است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.