×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024

اقتصادزمانه : اصحاب رسانه برای صیانت از کارکنان امور ایستگاه ها در مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان، دستفروشان و متکدیان متروی تهران را حمایت کنند.

گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه مهدی شایسته‌ اصل در نشست صميمي با ۴ نفراز كاركنان امور ايستگاه هاي شركت بهره برداري مترو ضمن دلجويي از آنها كه از ورود آقايان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت كرده بودند، تقدير كرد و درباره درگیرهای چندروز گذشته برخي از مسافران آقا كه قصد ورود به واگن بانوان را داشتند توضيحاتي را ارایه كرد.
وي تصريح كرد: با حضور دستفروشان و متكديان حفظ آرامش روانی شهروندان در شهر بزرگ زیرزمینی با این حجم از تردد كه بحث بسیار مهمی است، خدشه دار شده است و ما رفع اين معظل را در اولويت كاري خود قرار داده ايم .
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی وضعیت نامناسبي كه در معیشت خانواده ها شکل گرفته و بروز و ظهور دستفروشین و تردد متکدیان همانطور که در شهر اتفاق می‌افتد در زیرزمین هم رخ می‌دهد.
وي گفت: این اتفاق مخاطرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و مشکلات متعددی را هم به لحاظ سمعی بصری ایجاد کرده است.
شایسته اصل اضافه کرد: حضور اينگونه افراد در مترو جدای از مسئله اقتصادی، آرامش روانی و هویت شهر را برهم زده است و این مسئله ای است که باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تصریح کرد: این موضوع باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح شود من از مسئولان شهر دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران، دوستانم در قوه قضایه می خواهم ‌کمک و حمایت های خود را برای رفع هرگونه خلا قانونی برای این موضوع و حمايت از همكارانم بگذارند.
وي با اشاره به اينكه يكي از همكاران ما با بيش از ۲۸ سال سابقه كار در يكي از ايستگاه هاي مترو در پي اعتراض بانوان، مانع ورود مسافرآقا به واگن بانوان شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت گفت: اگر چهره وعكس ايشان را ببينيد، متوجه مي شويدكه ايشان بسيار آرام و متين است و صبورانه از آن مسافران جوان خواهش كرده بود كه واگن بانوان را ترك كنند و به جاي اينكه واكنش مثبتي ببيند، مورد فحاشي و حركت پرخاشگرانه قرار مي گيرد.
در اين ميان متاسفانه بخاطر درگيري، مشتي توسط مسافر به صورت ايشان وارد و باعث شكستي بيني ايشان شده است.
شايسته گفت: از اصحاب رسانه انتظار مي رود كه چنين مسائلي را پوشش رسانه اي داده و اين آگاهي را به مردم بدهند كه در هنگام مواجه با مواردي مشابه اين حادثه با پرسنل خدوم متروي تهران همكاري داشته باشند و مقابل آنها نايستند. چرا كه: بر خلاف انتظار ما كه سعي داريم محيطي امن و با آرامش را براي شهروندان به ارمغان بياوريم. برخي از بانوان در مقابله پرسنل مترو كه از ورود آقايان، متكديان و دستفروشان به واگن ويژه بانوان ممانعت مي كنند، موضع گرفته و از آنها دفاع مي كنند اين در حاليست كه ما روزانه با حجم بسيار زيادي از شكايات مردمي براي مقابله با ورود آقايان به واگن بانوان روبرو هستيم.
وي با بيان اينكه ماموران ما در هنگام مواجهه با اين افراد با دفاع مسافران روبرو مي شوند گفت: واكنش هاي ضد و نقيض برخي مسافران و در خواست هاي آنها ما را دچار دوگانگي كرده كه آيا از حق طبيعي مسافران به خصوص بانوان كه روزانه مطالبه مي كنند بايد حمايت كرد و يا توجه اي به آن نكنيم، اصحاب رسانه مي توانند به ايجاد گفتمان درست، باز شدن مسائل و ترويج ارزشها و ضد ارزشها ورود كنند، اما متاسفانه درفضاي اجتماعي و عمليات رواني كه در جامعه ما شكل مي گيرد، برخي مواقع ارزش و ضد ارزش جاي خود را با يكديگر تغيير مي دهد، در اينجا نقش اصحاب رسانه پر رنگ تر است، چرا كه آنها بايد ورود كنند، كما اينكه سواد رسانه اي افراد افزايش می یابد و بايد ذائقه مردم اصلاح شود و با اصلاح اين ذائقه ها و پيدا كردن موارد درست از ناصحيح، بزرگ ترين كمك را به حمل و نقل عمومي به ويژه متروي تهران خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد: اصحاب رسانه ضمن ورود به اين موضوع با حضور در ايستگاه ها و واگن هاي مترو نظرات و مطالبات مسافران را جويا شوند كه چگونه با اين افراد برخورد شود.
گفتنی در پایان این جلسه از آقایان بهروز قدمی از ایستگاه دانشگاه امام علی (ع)، اصغر طالبی از ایستگاه تهران (صادقیه)، نادر سیداشرفی از ایستگاه طرشت، امیر حاجی آخوندزاده از ایستگاه رودکی، تقدیر شد.
شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.