×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و طــــــرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ به تصویب این کمیسیون رسید.


به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در توضیح این مصوبه گفت: کلیات طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ در مردادماه ۹۸ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و در تیرماه سال جاری، تأییدیه شورای اسلامی شهر تهران را گرفته بود.
وی افزود: پس از تأییدیه شورای اسلامی شهر، جهت بررسی نهایی و رفع نواقص، طرح مذکور توسط معاونت شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده پنج ارجاع گردید و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج، اصلاحات لازم صورت پذیرفته و در شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری مطرح و پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، با طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ موافقت و نقشه‌ها و ضوابط و مقررات اختصاصی آن به تصویب رسید.
 اشراقی گفت: قرار شد شهرداری تهران برابر ضوابط طرح اقدام نموده و حداکثر ظرف مدت ۲ ماه دستورالعمل‌های اختصاصی طرح مذکور را  نیز ارائه کند.
وی افزود: هم‌چنین در این جلسه طرحی پیشنهادی با رویکرد الحاق محدوده‌هایی به بافت فرسوده شهر تهران مطرح و پس از توضیحات مشاور، با الحاق ۱۵۱۹ هکتار به بافت فرسوده شهر تهران، شامل ۱۰۲ هزار و ۸۱۳  قطعه موافقت شد.
اشراقی گفت: بنابراین طرح، مقرر شد، محدوده‌هایی که دارای ۳ شاخص ریزدانگی، ناپایداری و نفوذناپذیری هستند جهت اعمال سیاست‌های تشویقی مبنای اقدامات اجرایی شهرداری تهران قرار گیرد.
وی تأکید کرد: البته محدوده‌هایی که دارای ۲ شاخص ناپایداری و ریزدانگی بوده، باهدف ایجاد پیوستگی هر چه بیشتر به بافت فرسوده الحاق شده و بنا شد در صورت تأیید دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدامات اجرایی آن آغاز شود و در محدوده‌های تاریخی ازجمله: روستاها و محلات تاریخی ضوابط میراث فرهنگی نیز لحاظ شود.
اشراقی گفت: در ادامه این جلسه، طرح پردیس شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبائی در محدوده‌ای به وسعت ۱۴ هکتار واقع در منطقه ۲۲ به تصویب رسید و قرار شد طرح و برنامه جامعی جهت تعیین تکلیف کلیه اراضی و اماکن پراکنده دانشگاه در سطح شهر تهران ارائه‌شده و طرح یکپارچه دانشگاه در محدوده منطقه ۲۲ نیز تهیه شود.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.