×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

مدیرعامل شرکت گروه سرمايه‌گذاری ميراث فرهنگی و گردشگری ايران”سمگا” به عنوان یکی از سهامداران عمده بانک گردشگری گفت: بنا به اطلاعات ارائه شده توسط اداره سهام بانک گردشگری، حدود ۷۵ درصد مبلغ افزایش سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بانک تامین شده و امیدواریم تا ۱۵ مهرماه جاری عمده حق تقدم ها پذیره نویسی شود تا بتوان افزایش سرمایه را ثبت کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، اسفندیار حیدری پور افزود: گزارش اولیه افزایش سرمایه تا ۳۶۰۰ میلیارد تومان بانک در دستور کار بود که از بانک خواستیم اولویت افزایش سرمایه به روش تجدید ارزیابی دارایی ها و سپس بخشی از طریق آورده نقدی باشد.
وی ادامه داد: اما مقام ناظر در حوزه بازار پول و همچنین بازار سرمایه اعلام کرد که باید افزایش سرمایه ابتدا به روش آورده نقدی اجرا شود تا بانک موفق به اخذ مجوز برای مرحله دوم افزایش سرمایه به مبلغ ۳۶۰۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گردد.
حیدری پور اظهار کرد: موضوع افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم و صرف سهام برای مرحله سوم از ۳۶۰۰ میلیارد تومان در دست مطالعه قرار دارد. کفایت سرمایه بانک ایجاب می کند تا متناسب با اندازه بانک، سرمایه سهامداران متناسب شود.
وی گفت: قضاوت در خصوص وضعیت بازار نماد “وگردش” کار سختی نیست؛ مقایسه قیمت سهام “وگردش” و نوسانات قیمتی سهام نشان می دهد سهامداران وفاداری در ترکیب سهام بانک گردشگری قرار دارند که عمده آنها از زمان تاسیس در این نماد هستند و در حد قانونی، مالکیت خود را افزایش دادند.
حیدری پور با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند در بازار فعلی، قیمت یک سهام را پیش بینی، اما می تواند ویژگی های یک سهم را احصا کند، تصریح کرد: ترکیب سهامداری “وگردش” بی نظیر است به طوری که هم در شرایط بد بازار و هم شرایط خوب بازار، عمده کدهای حاضر در این نماد تعداد سهام را افزایش دادند.
وی افزود: نماد حق تقدم بانک گردشگری در دوره ۶۰ روزه با تحولات ویژه بازار و همزمان شدن افشای اطلاعات با اهمیت برخورد کرد و این نماد در خیلی از روزها بسته ماند و به همین دلیل درخواست یک دوره ۱۰ روزه به دوره ۶۰ روزه قانونی برای امکان معامله این نماد با اخذ مجوز از بورس افزوده شد.
به گفته حیدری پور، با باز شدن نماد حق تقدم در دوره بعد از مجمع عادی سالانه بانک، سهامدارانی که تصمیم به فروش آن داشته باشند، به یقین موفق خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.