×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرکت های دانش بنیان در شرایط فعلی شتاب دهنده توسعه و ستون های اقتصاد کشور در آینده هستند و حمایت از این شرکت ها با هدف صرفه جویی ارزی و تامین نیازهای کشور دارای اهمیت بالایی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از فارس، حمیدرضا مومنی در حاشیه آیین رونمایی از تجهیزات مبارزه با ویروس کرونا توسط یکی از شرکت های دانش بنیان پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، اظهار کرد: یکی از اهداف مناطق آزاد، تحقق اقتصاد مقاومتی، انتقال دانش فنی و حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فناور است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه خوشبختانه در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است، افزود: محصولات تولید شده توسط واحدهای دانش بنیان مستقر در این مجموعه موفق شده اند که محصولات خود را با توجه به نیاز روز جامعه آماده عرضه به بازارهای مختلف کنند.
وی ادامه داد: امروز و در مراسم رونمایی که برگزار شد شاهد به نتیجه رسیدن تلاش یکی از واحدهای دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی بودیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا محصولاتی از قبیل تجهیزات ضدعفونی کننده با امواج الکترومغناطیس رونمایی گردید.
به گفته مومنی؛ مطالعات ساخت این تجهیزات انجام پیش از این انجام شده و نمونه های آزمایشی آن نیز موفق به کسب مجوز از دستگاه های مربوط گردیده و در آینده نزدیک شاهد تولید انبوه این محصولات خواهیم بود و این نشان دهنده ورود جدی شرکت های دانش بنیان قشم به میدان مبارزه با ویروس منحوس کروناست.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به فعالیت ۱۲ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان فعال در منطقه آزاد قشم باید در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در ماموریت های مختلف با انتقال فناوری به سرزمین اصلی نقل خود را به درستی ایفا کنند.
براساس این گزارش، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم، گفت: استفاده و حمایت از فناوری های نو و ظرفیت های واحدهای دانش بنیان یکی از اولویت های منطقه آزاد قشم است که می تواند به موجب حرکت پرشتاب واحدهای تولیدی و رسیدن به اهداف جهش تولید شود.
مرتضی شیخ زاده با اشاره به حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم از مجموعه پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، افزود: محصولات تولید شده توسط مجموعه های دانش بنیان مستقر در قشم و رونمایی از آنها نشان می دهد که قابلیت تبدیل تهدید کرونا به یک فرصت فراهم است و برای این مهم باید فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور در جزیره مورد حمایت ویژه قرار بگیرد.
در ادامه این مراسم، فرماندار شهرستان قشم نیز با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های فناور و استارتاپ ها موتور محرک توسعه کشور هستند و باید هر روز با گسترش فعالیت های خود زمینه ساز تحقق جهش تولید باشند.
علیرضا نصری با اشاره به تولید محصولات دانش بنیان در قشم افزود: تولید این تجهیزات قدم های خوبی است که امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم.
در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با شیوع کرونا در جزیره قشم، گفت: با حمایت های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر دستگاه های اجرایی کمبودهای روزهای ابتدایی شیوع کرونا در جزیره برطرف شده و امروز شاهد خودکفایی در تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی هستیم.
در ابتدای مراسم نیز رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این مجموعه، اظهار کرد:
پارک زیست فناوری خلیج فارس در راستای عمل به اهداف تعیین شده، از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را در راستای مبارزه با ویروس کرونا آغاز کرد که یکی از اقدامات به ثمر نشسته این تلاش ها، ساخت تجهیزات مبارزه با ویروس کروناست.
محمد شریف رنجبر ادامه داد: با تجاری سازی محصولات تولید شده در حوزه تجهیزات پزشکی توسط شرکت های دانش بنیان، نحوه مبارزه با ویروس کرونا در مکان های عمومی هم آسان تر و هم کم هزینه تر می شود.
وی در ادامه با اشاره به ماموریت های پارک زیست فناوری قشم افزود: یکی از تلاش های اصلی ما جذب فناوران و جمع کردن افراد صاحب ایده برای تقویت اکوسیستم فناورانه در پارک زیست فناوری قشم است.
به گفته رنجبر، بیوتکنولوژی در جایی موفق می شود که تنوع زیستی بالایی داشته باشد و جزیره قشم از این ظرفیت برخوردار است و ما نیز راهبردهایمان را بر این اساس تعریف کرده ایم.
رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با قدردانی از همکاری و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه پارک زیست فناوری قشم، گفت: بدون این حمایت ها، امکان سرمایه گذاری در پارک زیست فناوری قشم وجود نداشت و خوشبختانه با حمایت های مهندس مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دور جدیدی از فعالیت ها در قشم آغاز شده است.
در بخش دیگری از این مراسم نیز محمود حاجی بابایی عضو هیات مدیره و داود صاحبی مدیر تولید شرکت رایکا درمان پارسیان قشم به بیان ویژگی های تجهیزات تولید شده توسط این شرکت جهت مبارزه با بیماری کرونا پرداختند.
گفتنی است، آیین رونمایی از محصولات دانش بینان در حوزه تجهیزات پزشکی تولید شده توسط شرکت رایکا درمان پارسیان قشم با حضور شیخ محمد علی امینی عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب ایران، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری فرماندار، حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.