×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصادزمانه : شهردار منطقه ۱۹ از آغاز عملیات معاینه فنی موتورخانه ساختمانهای تحت پوشش این منطقه با هدف کاهش آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه ها خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به انجام این اقدام در راستای تحقق برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر و عمل به قانون هوای پاک در راستای کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف منابع و انرژی و کاهش هزینه های شهرداری بیان کرد: در همین راستا طی برنامه ریزی انجام شده در حوزه فعالیت های زیست محیطی منطقه، تعداد ۳۷ دیگ و مشعل موجود در ساختمانهای تحت پوشش منطقه بر اساس الزلمات ایزو۱۶۰۰۰ مورد بررسی قرار گرفتند.
به گفته هدایت در فاز دوم این عملیات، نواقص و معایب موتورخانه هایی که حائز دریافت گواهی نامه معاینه فنی نشده اند، برطرف خواهد شد تا عملکرد آنها نیز بر اساس استانداردهای مورد تاکید سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرند.
او در بخش دیگری به تشکیل کمیته راهبری با حضور رابطین محیط زیست نواحی و معاونتهای منطقه به منظور بررسی و تبادل نظر درخصوص موضوعات زیست محیطی و بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد.
برهمین اساس نیز اعضای این کمیته طی نشستی پیرامون مستندات نظام مدیریت محیط زیست ایزو۱۴۰۰۱ از قبیل چرخه حیات محصولات و خدمات، چرخه فعالیتها، مدیریت پسماند و ضایعات و شناسایی و ارزیابی جنبه های محیط زیستی، میزان تحقق اهداف و برنامه ها و … بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین اصلاح الگوی مصرف منابع و انرژی و لزوم صرفه جویی در مصرف حاملهای انرژی (با توجه به فرارسیدن فصل سرما و برودت هوا)، راه های صرفه جویی در مصرف منابع و انرژی، لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کارمندان توسط رابطین محیط زیست جهت تحقق نقشه راه انرژی و اهداف برنامه پنجساله سوم از موارد مطرح شده در این کمیته بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.