×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در صنعت پتروشیمی مزایای متعددی از قبیل فراهم‌نمودن یک منبع آب ارزان و دائمی، کاهش هزینه‌های تصفیه، آزادسازی بخشی از منابع آب با کیفیت خوب برای سایر مصارف و کاهش اثرات زیست محیطی دفع پساب را به دنبال دارد.

در بازدید از پتروشیمی ایلام، رشید قانعی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس گفت: با تصفیه پساب شیمیایی در پتروشیمی ایلام، تولید صیانتی در این صنعت با توجه به عوامل زیست محیطی انجام می شود.

قانعی با اشاره به اینکه همه می‌دانند که حفاظت از محیط زیست یک امر لازم برای تمام افراد است، تاکید کرد: دانستن این موضوع به تنهایی کافی نیست.

به گفته قانعی، استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در صنعت پتروشیمی مزایای متعددی از قبیل فراهم‌نمودن یک منبع آب ارزان و دائمی، کاهش هزینه‌های تصفیه، آزادسازی بخشی از منابع آب با کیفیت خوب برای سایر مصارف و کاهش اثرات زیست محیطی دفع پساب را به دنبال دارد. از فاضلاب شهری با جمعیت یک میلیون نفر بعد از تصفیه (معادل سالانه ۴ میلیون مترمکعب) می‌توان به عنوان مثال برای تامین آب ۷ پتروشیمی ایلام استفاده کرد.

مدیرعامل پترول افزود: افتتاح پروژه ZLD پتروشیمی ایلام با هدف تامین بخشی از آب مورد نیاز پتروشیمی به بهره برداری رسید.

وی گفت: بوی آزاردهنده‌ای که مجاورین پتروشیمی ایلام را اذیت می‌کند با نصب ZLD برطرف می‌شود. با اجرای این طرح، خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد. پروژه ZLD یک فرآیند تصفیه آب است که برای حذف تمام زباله‌های مایع از یک سیستم طراحی شده است.

قانعی تصریح کرد: تمرکز ZLD تولید آب تمیز مناسب برای استفاده مجدد است و در نتیجه در هزینه، صرفه‌جویی می‌شود و برای محیط زیست مفید است.

وی ادامه داد: سیستم‌های ZLD از فناوری‌های پیشرفته تصفیه فاضلاب‌ برای بازیافت تقریباً تمام فاضلاب تولیدشده استفاده می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.