×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصادزمانه : مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از پیگیری برنامه مطالعاتی اتصال منطقه ویژه متبوعش به راه آهن سراسری خبرداد.

کوروش فتاحی صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن) در جمع خبرنگاران ملی و شهرستانی با اشاره به اهداف توسعه ای این کانون صنعتی گفت: نگاه بلند دست اندرکاران ایمیدرو برای انتخاب موقعیت مکانی لامرد جهت پیشبرد اهداف صنعتی کشور را ارج می نهیم که با پیگیری و تدابیر مسئولان لامردی و همراهی مردم، صنعت گسترده ای از جمله صنعت استراتژیک آلومینیم در این منطقه شکل گرفت و امروز بیش از ۲۵۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نزدیکی به ساحل و دریا قرار گرفته است که سرمایه گذاران می‌توانند از مزیت‌های صادرات و واردات بهره‌مند شوند.

این مسئول اظهار کرد: نزدیکی به منابع خوراک‌های گازی از جمله میادین پارس جنوبی و شمالی و میادین گازی تابناک، دسترسی به فرودگاه بین‌المللی لامرد و خلیج فارس عسلویه و مهم تر از آن وجود جوانان عزیز لامردی متخصص و تحصیل کرده از سایر مزیتهای لازم برای استقرار صنایع سنگین معدنی و انرژی بر در سایت صنعتی انرژی بر لامرد محسوب می‌شود.

فتاحی افزود: صنایع بالادست و پایین دست آلومینیم و پتروشیمی ها و صنعت سیمان برای استقرار در این منطقه پیش بینی شده اند که در همین راستا، برای تامین خوراک صنایع اعم از آب پایدار با احداث خط انتقال آب از دریا خلیج فارس به این منطقه، احداث زیرساخت برق از طریق احداث نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی و سایر زیرساخت‌ها اعم از جاده و گاز، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت است.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، برنامه مطالعاتی احداث راه آهن لامرد- پارسیان و اتصال این کانون صنعتی به راه آهن سراسری شیراز-بوشهر در دستور کار داریم که مزیتی متفاوت برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

فتاحی در بخشی از سخنانش از پیگیری انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری شامل احداث کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبرداد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.