×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصادزمانه : شهردار تهران گفت: برنامه جدی برای رونق بخشی به جنوب تهران داریم که در این برنامه منطقه ۱۷ یکی از مهمترین اولویت‌ها است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان منطقه ۱۷ در پویش قرار خدمت با بیان اینکه انشالله در عمل بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم، گفت: یادم می‌آید که خدمت رهبری معظم گفته بودم که بنده آزاد شده دستان امام(ره) هستم و این را هم می فهمم که استمرار این آزادی به دستان شماست. بنابراین باید نسبت به دین وظایفمان را انجام و اهداف دین را پیاده کنیم و نسبت به مردم خالصانه نوکری کنیم و نسبت به ولی امر جامعه خود نیز دینمان را ادا کنیم.

او اضافه کرد: منطقه ۱۷ مانند سایر مناطق پایین تهران از تبعیض رنج می برد؛ در تهران برخی از مناطق بالاترند و برخی نیز دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستند.از ویژگی های دیگر این منطقه این است که علیرغم اینکه نسبت به آن بی دقتی و کم توجهی شده، خودش توانسته گوی سبقت را از دیگران برباید.

شهردار تهران بیان کرد: شهرداری باید یک نهاد رشد یافته و انقلابی شود و این با خدمت به مردم و پیگیری تحقق عدالت در شهر دنبال می شود. باید تلاش کنیم شهر تهران یک الگو شود و برای آن باید یک پیشرفت همه جانبه برای شهر داشته باشیم.

زاکانی یادآور شد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، نهادهای خدماتی شهر مانند خورشیدی هستند که به همه می درخشند. ما باید در مناطق جنوبی شهر کارهای جدی را داشته باشیم. از این رو نخبگان و جمع حاضر نکاتی برای هدایت ما گفتند که وظیفه داریم دنبال کنیم.

او عنوان کرد: از چهار هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در تهران ۲۱۶ هکتاران مربوط به منطقه ۱۷ است، بافتی که در کنار تهدیداتش برای ما یک فرصت است. بر همین اساس در مجموعه شهرسازی ایده ای را دنبال می کنیم که یک رونق بخشی جدی به جنوب تهران داشته باشد و منطقه ۱۷ در این زمینه از اولویت ها است.

بودجه باغ راه حضرت فاطمه(س) افزایش می یابد

شهردار تهران تاکید کرد: باید مشوق هایی برای مناطق جنوبی داشته باشیم که سرعت در تغییر و تحول در منطقه را بالا ببرد. همچنین باید یک خلق هویتی را برای این مناطق داشته باشیم. مثلا باغ راه حضرت فاطمه (س) فرصت بی نظیری برای تهران است اما در گذشته کاری کرده بودند که یک چیز بی هویتی از آن ایجاد شده در حالیکه باید معماری ایرانی اسلامی در آن دیده شود و این پروژه از سنخ منطقه باشد و یک منفعتی برای مردم از بعد آسایش روحی و اقتصادی داشته باشد.

زاکانی گفت: دو جلسه در شهرداری برای این پروژه گذاشتیم و ممتازین معماری تهران و اساتید به اتفاق گفتند که طرح فعلی مناسب نیست. برای اینکه این موضوع عقب نیفتد تیم ویژه ای را در شهرداری برای پیگیری این مسأله تشکیل دادیم. برای سال بعد بودجه و امکانات خوبی برای تبدیل آن به مجموعه فاخر در نظر خواهیم گرفت تا این مسأله بر خود منطقه نیز اثر بگذارد.

شهر را به شهروندان بازمی گردانیم

او افزود: طرح کلی برای همه تهران طراحی کردیم تا تهران را خود مردم اداره کنند و محور آنها نخبگان باشند؛ در هر منطقه ای مجمعی از نخبگان و موثرین آن منطقه تشکیل دهیم و از آنها بخواهیم ایده بدهند و برای شهر تصمیم سازی و نظارت کنند. علاوه بر آن برای محله خودشان هم تصمیم بگیرید و ما از آن ها پشتیبانی خواهیم کرد.

احداث پارک مادر و کودک در هرمحله

شهردار تهران ادامه داد: ۳۵۳ محله در تهران داریم که همه آنها با هم متفاوت هستند و در داخل محلات مساجد را کانون اصلی تغییر در شهر قرار دهیم. برنامه داریم تا در هر محله پارکی مختص مادر و کودک داشته باشیم و آنها فضایی برای آموزش و بازی داشته‌باشند . ۳۴۵ پارک را مشخص کردیم که ظرف دوماه تجهیز کنیم. همچنین در هر محله ای زمین و مجوز را بدهیم و مسکن ساخته شود برای زوج های جوان و تشخیص این زوجها با نخبگان و مردم محله است. بنابراین باید مجموعه فعال در شهر دست به دست هم دهند و مسئولیت های کارها را بپذیرند.

۱۴ مصوبه ای که روحانی حذف کرد

شهردار تهران گفت: اولین منطقه ای که برای قرار خدمت رفتیم منطقه ۲۰ بود که برخی از پروژه های آن از سال ۹۰ شروع شده و نیمه کاره مانده بود. مثلا پروژه سه راه باقرشهر ۷۸ درصد آن تا سال ۹۶ انجام و از سال ۹۶ حدود ۱۲ درصد پیشرفت داشت و در این سه ماه ۱۰ درصد باقیمانده آن انجام و تحویل مردم شد. بنابراین باید این جوهره نگاه در تمام نقاط شهر ما استمرار پیدا کند. البته باید کارهای خوب گذشته را قدر بدانیم و اگر کار اشتباهی شده نیز باید از آن عبرت بگیریم و آن ها را تکرار نکنیم.

زاکانی افزود: در هیات دولت موضوعی مطرح شد و فهمیدیم در دولت قبل این موضوع ۱۶ مصوبه داشت و رئیس جمهور قبلی به سازمان برنامه ارائه داد و آنجا ۱۴ مصوبه را خط زدند و گفتند که ۲ مورد که پول نمی خواهد را دنبال کنند.

او ادامه داد: بر محور مساجد سعی می کنیم آموزش‌هایی انجام و مردم را با خطراتی که تهران را تهدید می کند آشنا کنیم تا از خطرات پیشگیری کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: ۵۲ فعالیت استخراج شده که این‌ها بر محور مسجد خانواده و مدرسه است. بخشی از این سرفصل ها فعالیت های قرآنی، ورزشی، ادبی فرهنگی و ایمنی‌بخشی است. باید بتوانیم در هر منطقه یک مدرسه یا خانه به صورت حرفه ای در مورد این فعالیت ها داشته باشیم.

ما خودمان را حتی نوکر معتادان می دانیم

زاکانی یادآور شد: به ما توصیه می شود که وارد برخی کارهایی که شروع کرده ایم مانند جمع آوری معتادین متجاهر نشوید اما به آنها گفتم اینها انسانند و باید نوکری آنها را کنیم و ما نسبت به آنها وظیفه داریم و در همین رابطه همه دستگاهها پای کار آمدند و مصوب شد شهرداری محور کار باشد و ظرف دوماه آینده تهران از این مشکلات نخواهد داشت. همچنین ۴ هزار کودک خیابانی داریم و حضرت آقا می فرمایند تنم می لرزد وقتی دختر نوجوانی شیشه ماشین را پاک می کند. باید با پیگیری این مسائل و موضوعاتی مانند متکدیان و زباله گردان نوکری مردم را انجام دهیم.

باید اقداماتی بکنیم تا کسی نتواند کودک ۱۲ ساله را استثمار کند

او بیان کرد: در جلسه ای مطرح کردیم که باید صورت جدیدی در حوزه کودکان زباله گرد و خیابانی داشته باشیم تا کسی نتواند کودک ۱۲ ساله را استثمار کند. همه امید ما در موضوعات‌ مطرح شده به همت و فکر و بازوی و اندیشه شما عزیزان است و مطمئن هستیم که شهدا مسیر را برای ما باز می کنند. امیدواریم مسیری را برویم که در آن حداقل هایی که زیبنده این مردم است را به انجام برساند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.