×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امروز اگر به دنبال توسعه واقعی، متوازن و پایدار در جزیره قشم هستیم باید از ظرفیت های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه ها بهره مند شویم.

به گزارش اقتصاد زمانه ، علی درویش پور در بازدید از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و دیدار با حمید رستمی جاز رییس این واحد؛ اظهار کرد: خروجی فارغ التحصیلان و نیروی انسانی آموزش دیده از دانشگاه ها باید با توجه به نیازهای جامعه و منطقه هماهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در ارتقا جایگاه فرهنگی و اقتصادی در نقاط مختلف کشور داشته و منطقه آزاد قشم هم همینطور از این ظرفیت توانسته استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال زمینه ساز توسعه است، افزود: برای توسعه و رونق جزیره قشم باید با برنامه ای بلندمدت و با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و حوزه آموزش عمل کنیم.

به گفته درویش پور؛ مطالعات صورت گرفته و راهکارهای علمی پیشنهادی از سوی دانشگاه ها می تواند به رفع نیازها و توسعه بخش های مختلف گردشگری، شیلات، حوزه نفت و انرژی و صنایع دریامحور کمک کننده خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده حمایت و تقویت ظرفیت ها و تبدیل شدن دانشگاه آزاد قشم به یکی از پایگاه های علمی و قطب در رشته های شیلات و صنایع دریامحور می باشد.

براساس این گزارش، حمید رستمی جاز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این برنامه، با قدردانی از حمایت ها و همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با این مجموعه، گفت: امیدواریم با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه بتوان برای حل مشکلات موجود در منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: اگر بتوان سطح علمی و فرهنگی جامعه را با استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه آزاد ارتقا بخشید، گام بلندی در راستای رسیدن به توسعه پایدار در منطقه برداشته خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پایان گفت: ایجاد رشته های شیلات و صنایع دریا محور با توجه به نیازهای جزیره و منطقه آزاد قشم، از برنامه های آتی این واحد دانشگاهی است که به صورت جدی آن را پیگیری می کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.