×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیر اتومبیل بیمه کوثر، با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی، طرح بخشودگي جرايم ديرکرد خرید و تمديد بيمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی در بیمه کوثر اجرایی شده است و هم‌اکنون نمایندگی‌ها و شعب شرکت در سراسر کشور بدون دریافت جریمه، بیمه‌نامه شخص‌ثالث انواع موتورسیکلت‌ و ماشین‌الات کشاورزی را صادر می‌کنند.

مسعود یوسفی درباره این طرح گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی در واقع يک حرکت ملي براي کاهش تعداد وسايل نقليه فاقد بيمه‌نامه است؛ چون بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی، جرایم مربوط به نداشتن بيمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسيکلت‌ها و ماشين‌الات کشاورزي سراسر کشور از تاريخ اول تيرماه به مدت سه‌ماه بخشيده شده است و بیمه کوثر نیز برای گسترش فرهنگ بيمه‌گري و بيمه‌پذيري، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانون بيمه شخص‌ثالث، این طرح را اجرا مي‌کند.

مدیر اتومبیل بیمه کوثر از راکبين موتورسيکلت‌ها براي بهره‌مندي از این فرصت دعوت کرد و افزود: بیمه کوثر از اول تیر تا ۳۱شهریور سال۹۹ به مدت سه‌ماه بخشودگی 100درصدی جرایم (موضوع بند«ب» ماده«۲۴» قانون بيمه اجباری شخص‌ثالث) موتورسیکلت‌ها و ماشين‌الات کشاورزی فاقد بيمه‌نامه را اجرا می‌کند.

وی تاکید کرد: اين کار يک حرکت ملي براي کاهش تعداد وسايل نقليه فاقد بيمه‌نامه است و در واقع فرصت مناسبی برای مالکان موتورسيکلت‌ و ماشين‌الات کشاورزي فاقد بيمه‌نامه ايجاد شده است تا بتوانند از بخشودگي جرايم استفاده کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی، خرید برخط آن از تارنمای بیمه کوثر است، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت به نشانی www.kins.ir قیمت بیمه شخص‌ثالث وسیله نقلیه خود را به‌سادگی مشاهده و خریداری کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت و ماشین‌الات کشاورزی در پورتال بیمه کوثر، تا پایان شهریور ماه۱۳۹۹ بدون احتساب جریمه دیرکرد قابل خریداری است و اگر متقاضیان، شرایط خرید بیمه‌نامه اقساطی را داشته باشند –مثلا بازنشسته نیروهای مسلح باشند- نیز می‌توانند هنگام خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث، حق‌بیمه را به صورت اقساطی و کسر از حقوق و سایر افراد با مراجعه به نمایندگی‌ها با پرداخت ۵۰درصد نقد و مبلغ باقی‌مانده را حداکثر در سه‌ماه پرداخت کنند.

مدیر اتومبیل بیمه کوثر با اشاره به برخی از مزایای بیمه‌نامه شخص‌ثالث، گفت: در بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت، به‌جز خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث، خسارت جانی راننده مقصر حادثه هم پرداخت می‌شود، اما در حال حاضر علاوه بر اینکه ارایه خدمت به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص‌ثالث جرم محسوب‌ می‌شود؛ نقل‌و‌انتقال موتورسیکلت‌های فاقد این بیمه‌نامه نیز ممکن نخواهد بود و این موتورسیکلت‌ها‌ پس از توقیف، ترخیص نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ شخص‌ثالث برای همه، خصوصا ‌موتورسیکلت‌ها، اجباری است و از آنجایی که موتورسوار‌ها هنگام تصادف از امنیت کمتری نسبت به رانندگان خودرو برخوردار هستند،‌ باید از طرح اجباری شدن بیمه شخص‌ثالث استقبال بیشتری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.