×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان این که به دلیل شرایط سخت کم آبی، ذوب آهن حدود ۲ تا ۳ درصد از برنامه های خود عقب است، گفت: اگر آب به حدی کم شود که نتوانیم بدنه کوره‌ها را خنک نگه داریم، احتمال اتفاقات ناگوارهمچون انفجار در کوره و توقف چند ساله آن وجود دارد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، وی افزود : همزمان با تعمیرات اساسی ایستگاه ریخته گری شماره ۵، نصب برج های خنک کننده هیبریدی ایستگاه ریخته گری شماره ۵، تعمیرات اساسی آگلوماشین شماره ۴ و تعمیرات اساسی تعویض لوله های اکران دیگ کنورتور شماره ۲، تعمیرات اساسی درجه ۳ کوره بلند شماره ۲ شرکت نیز با موفقیت انجام شد.

مهرداد تولاییان در خصوص تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن، اظهار کرد: این تعمیرات اساسی از نوع درجه سه بود که از نظر زمانی در هفت شبانه روز انجام شد.

وی تصریح کرد: این تعمیرات اساسی برای حفظ شرایط تولید است. فلسفه تعمیرات اساسی حفظ و پایداری شرایط موجود است تا در آینده ضرری به تولید وارد نشود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: با توجه به محدودیت های زیاد در حوزه آب و برق که به شدت ذوب آهن را تحت تاثیر منفی قرار داده، تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲ انجام شد، اگرچه این تعمیرات پیشتر برای بازه زمانی دیگری برنامه ریزی شده بود.

وی با بیان این که ۱۶۰ نقطه کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن تعمیرات اساسی انجام شده است، گفت: از جمله قسمت های اصلی این تعمیر مربوط به زینک خانه و دیگری مربوط به قسمت پل شیب دار بود.

تولائیان تاکید کرد: به طور معمول برای تعمیرات اساسی، قطعات مورد نیازی که از سال های قبل خریداری و نگهداری شده است، در زمان مناسب تعمیرات اساسی برای نوسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در مورد تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن نیز، توضیح داد: اگر برخی اقلام مورد نیاز این کوره همچون مواد نسوز از خارج وارد کشور شود، پیش بینی می شود تعمیرات اساسی کوره شماره ۳ ذوب آهن در مهر و آبان امسال انجام و این کوره برای تعمیر متوقف شود، در غیر این صورت کار خاصی برای تعمیرات اساسی آن وجود ندارد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان درباره تاثیر کم آبی و آسیبی که به بخش های مختلف تولید و به خصوص کوره های بلند ذوب آهن می زند، گفت: آسیب ها دو دسته اند؛ باید توجه داشت که به طور معمول تجهیزات و کارخانجات صنعتی زمانی خوب کار می کنند که به صورت پایدار و یک نواخت در مدار باشند، اما اگر به هر دلیل کوره های بلند چند روز توقف و دوباره کار کنند و این شرایط تداوم یابد، از نظر تکنولوژی آسیب زیادی به کوره وارد می شود که علاوه بر افت تولید، موجب بسته شدن و یا به اصطلاح ماسیدگی مواد داخل کوره می شود.

وی با اشاره به آسیب های جدی کم آبی به کوره های بلند ذوب آهن، توضیح داد: اگر آب به حدی کم شود که نتوانیم بدنه کوره را خنک نگه داریم، احتمال اتفاقات ناگوار همچون انفجار در کوره و توقف چند ساله آن وجود دارد.

تولائیان با اشاره به نگرانی ذوب آهن از کم آبی، تاکید کرد: امروز ذوب آهن با ریسک بسیار بالا در حال حرکت است و این تعمیرات اساسی موجب شده تا تولید ذوب آهن در این بازه ۱۰ روز کاهش یابد، که این موجب نیاز به آب کمتر شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر به دلیل شرایط سخت کم آبی ذوب آهن اصفهان حدود ۲ تا ۳ درصد از برنامه های خود عقب است، اظهار کرد: اگرچه در ماه سوم سال قرار داریم، اما به دلیل شرایط سخت کم آبی ذوب آهن در بحث تولید اصلی خود شامل چدن و فولاد تقریبا دو تا سه درصد از برنامه های پیش بینی شده خود عقب است.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: البته این اتفاق موجب نشده تا ذوب آهن از تعهدات صادراتی خود عقب بماند، چراکه تعهدات تولیدی و صادرات در فواصل کوتاه است، اما از برنامه پیش بینی شده خود اندکی عقب مانده ایم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.