×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
بانک تجارت از سفته الکترونیک رونمایی کرد

اقتصاد زمانه : سفته الکترونیک به عنوان خدمتی جدید از بانک تجارت برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری، در مرحله آغازین، در اپلیکیشن باجت این بانک رونمایی شد.

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، فرآیند پیاده‌سازی سرویس سفته الکترونیک بر پایه زیرساخت ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارائی از اواسط سال ۱۴۰۱ آغاز شد و پس از تایید کارشناسان و مدیران این وزارتخانه در روز سه‌شنبه نهم خردادماه، مجوز عملیاتی کردن سفته الکترونیک، به منظور بهره‌برداری در فرآیند اعطای تسهیلات و اعتبارات برای بانک تجارت صادر شد.

اشخاص حقیقی دریافت کننده تسهیلات غیرحضوری از بانک تجارت می‌توانند از این پس از طریق اپلیکیشن باجت، درخواست سفته الکترونیک را ارائه کرده تا این سفته در وجه بانک صادر شود.

بر اساس آنچه در برنامه‌ریزی استفاده از این خدمت جدید مورد توجه قرار گرفته، فرآیند امضای سفته از سوی تسهیلات گیرنده و ضامنین به صورت کامل، دیجیتال خواهد بود و برای رسمیت آن در مراجع ذی‌صلاح، یک شناسه خزانه‌داری به هر سفته، بعد از تایید وزارت اقتصاد تخصیص داده خواهد شد.

کارمزد اندک صدور، حذف سفته کاغذی و تسهیل و تسریع در صدور سفته، ضمانت سفته و امکان واخواست سفته به صورت الکترونیکی را می‌توان از جمله مزایای سفته الکترونیک برشمرد؛ طرحی که با هدف دیجیتالی کردن سرویس‌های تسهیلات و اعتبارات بانک تجارت به مشتریان، طراحی و توسعه داده شده و امکان استفاده به عنوان ابزار ضمانت و وثیقه در کانال‌های بانک را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.