×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از بانک سینا، معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا با بیان آنکه این بانک در سالهای اخیر اقدامات مناسبی را علیرغم رکود اقتصادی در بخش رونق تولید به انجام رسانده است، گفت: بانک سینا با توجه به ضرورت توسعه اشتغال در کشور و کمک به مناطق روستایی از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی و بنیاد علوی، زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر از جمله جوانان جویای کار را در این مناطق فراهم کرده است. این بانک در سال جاری نیز با تمام توان سعی دارد تا در حوزه تخصیص منابع با نگاه جهش تولید درخشش خوبی داشته باشد.

حمداله جمالی در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی  ، افزود: طبق تفاهم نامه، این دو نهاد برای پوشش سود تسهیلات از طریق تقبل پرداخت ۵ درصد از نرخ سود به صورت یارانه به متقاضی، کمک کردند تا بتوانیم تسهیلات با نرخ سود ۸ درصدی به متقاضیان و واجدین شرایط در مناطق روستایی جهت ایجاد کسب و کار پرداخت کنیم. برای اجرای این طرح ۱۵ منطقه در نظر گرفته شد که اولین آن منطقه قلعه گنج در استان کرمان بود و زمینه اشتغال ۹۸۹ نفر در این منطقه فراهم شد.

وی اظهار داشت: هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری، اعطای تسهیلات بر اساس دو محور اساسی بود. مناطقی که محروم بوده و نیاز مبرم دارند تا تسهیلات در اسرع وقت به آنها پرداخت شود و دیگری مناطق کمتر برخوردار که نیازمند حمایت هستند. بنابراین برنامه‌ها بر اساس این دو دیدگاه نوشته شد.

پوشش ۱۵ منطقه محروم کشور از سوی بانک سینا

جمالی در خصوص مناطقی که بانک سینا در آن حضور یافته و دارای باجه یا شعبه است، گفت: در حال حاضر ۱۵ منطقه بسیار محروم در استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و اردبیل شناسایی و انتخاب شده که در برخی از این استانها، باجه و شعبه بانک سینا نیز مستقر شده است.

معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا در تشریح بخشی از اقدامات این بانک در حمایت از مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد: در این حوزه براساس گزارش معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، موفق به ایجاد  ۱۷ هزار شغل شویم. در واقع بانک سینا ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که حدود ۹ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات با ایجاد طرح های مختلف به بهره‌برداری رسیده و مابقی با نظارت و پرداخت مراحل سهم الشرکه در مرحله اجرا قرار دارد.

کاهش نرخ سود تسهیلات

این مدیر ارشد بانک سینا در خصوص نحوه همکاری نهادهای مرتبط با تفاهم نامه امضا شده در حمایت از طرح های اشتغالزا گفت: گام بعدی در این حوزه آن است که نرخ تسهیلات را به ۴ درصد برسانیم تا تمام اقشار محروم توان استفاده از این تسهیلات را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رشد تورم در ماه های اخیر، سبب شد برخی پروژه ها با مشکلاتی مواجه شوند چرا که تسهیلات بر اساس قبل از این رشد، محاسبه و پرداخت شده بود اما هیات مدیره بانک سینا در این خصوص تمهیداتی را درنظر گرفت تا بار تورمی برای استفاده کننده تسهیلات، کاهش یابد و پروژه تکمیل شود. بر اساس این تلاش ها بانک سینا در این حوزه  دستاورد خوبی داشته و توانست جایگاه خوبی در کمک به مناطق محروم پیدا کند.

جمالی در زمینه طرح های حمایتی بانک سینا در مناطق روستایی و محروم افزود: طرح‌هایی که در این حوزه حمایت شده، متنوع است و از صنایع تبدیلی و بسته بندی گرفته تا پرورش دام، صنایع دستی و پتروشیمی را دربرمی گیرد. درحوزه گردشگری و بوم گردی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است که می تواند به رونق و شکوفایی مناطق اجرای این طرحها کمک کند.

تخصیص  ۸۳ درصدی منابع به بخش تولید

معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا در حوزه عملکردی علی الخصوص در زمینه کسب و کار و سهم بازار بانک سینا گفت: بانک سینا با اقدامات مناسبی که در حوزه سرمایه گذاری مولد و اشتغالزا انجام داده، از سوی موسسات رتبه بندی مختلف، حائز رتبه و تقدیر شده است. ب…
[۲۰:۵۹, ۱۳۹۹/۴/۶] محسنی بانک سینا: کارنامه بانک سینا در بخش مسئولیت های اجتماعی در سال ۹۸

مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا ضمن تشریح اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی، از تداوم فعالیتها برای ایفای نقشی موثرتر خبر داد.

منصور شیخ الاسلامی گفت: بانک سینا در راستای ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی اقدامات اساسی و مهمی را در سال ۹۸ انجام داده که برخی از آنها فقط در دوره شیوع کرونا و با توجه به ضرورت حضور و نقش آفرینی موثر در این شرایط خاص رخ داده و خوشبختانه عملکرد خوبی نیز ارائه شده است.

شیخ الاسلامی، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی بانک سینا در سال های قبل از جمله در سال ۹۸ در چهار بخش قابل ارزیابی است چرا که تقریبا همه مسئولیت اجتماعی بانک حول چهار  محور محرومیت زدایی، فعالیت در بخش آموزش و مدرسه سازی، اشتغالزایی و کمک به خانواده ها چرخیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.