×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : دومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه در سالن جلسات کمیته مدیریت با حضور معاون بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، جمعی از مدیران بهره‌برداری و رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی و با محوریت حوادث و اتفاقات اردیبهشت‌ماه و مسائل ایمنی و بهداشت کار شرکت برگزار شد.

به گزارش اقتصاد زمانه، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این جلسه با اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگ مناسب در جهت بروز رفتارهای ایمن از سوی افراد با توجه به حوادث اخیر خواستار انجام بازرسی‌های مؤثر و نزدیک از طرف مدیران، رؤسا و مسئولین شیفت از نحوه عملکرد کارکنان شد.

عباس اکبری محمدی در ادامه خواستار جدیت بیشتر در زمینه انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در نقاط حساس فولاد مبارکه به‌خصوص فرایند تولید مذاب در ناحیه فولادسازی شد.

وی همچنین توجه ویژه به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی را خواستار و بر اهمیت بازرسی از سامانه‌های پیشگیری از سقوط در نواحی مختلف به‌خصوص لایف‌لاین‌های نصب‌شده در راهرو جرثقیل‌های سقفی تأکید کرد.

اکبری به لزوم پیگیری در زمینه رفع عدم انطباق‌های کشف‌شده در سیستم ایمنی فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: رفع مغایرت‌های اعلام‌شده در خصوص تغییر رنگ سیالات در پروژه زیباسازی، رعایت استانداردهای حریم خط لوله گاز و ایستگاه ترابری از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این جلسه اجرای سریع‌تر پروژه‌های ایمنی را از اولویت‌های شرکت برشمرد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت کاهش حوادث، خواستار تحلیل ریشه‌ای حوادث در جهت حذف حوادث تکراری در سطح شرکت شد و به تشریح الزامات قانونی در این زمینه پرداخت.

حسین مدرسی‌فر ضمن اشاره به اهمیت انجام پروژه‌های ایمنی خواستار تسریع در انجام پروژه‌های ایمنی به‌منظور ایمن‌سازی شرایط محیطی و کنترل و نظارت بهتر در انجام فعالیت‌ها شد.

در ادامه این جلسه رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی ضمن ارائه گزارشی درخصوص روند شاخص‌های حوادث در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ارائه گزارش از عملکرد نواحی مختلف در زمینه رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی پرداخت.

جواد کیانی ضمن اشاره به اینکه علل ریشه‌ای اکثر حوادث اتفاق‌افتاده رفتارهای ناایمن از سوی افراد بوده به اهمیت نقش شیفت فورمن در کاهش حوادث پرداخت و در بخشی از گزارش خود به لزوم آماده‌به‌کاری سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و نیز نکات ایمنی درخصوص بارگیری اسلب‌های صادراتی در واگن‌های لبه‌بلند پرداخت.

شایان ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست و سایر مدیران به‌صورت آنلاین در جلسه کمیته حفاظت فنی خردادماه ۱۴۰۰ حضور داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.