×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت فولاد مبارکه در تاریخ ۲۵ اسفندماه با حضور بیش از ۷۲ درصد از سهامداران با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت آنلاین و از طریق سایت شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از خبرنگار ایراسین، در این دو مجمع «عمومی فوق‌العاده» و «عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده» شرکت فولاد مبارکه غلامرضا روزبهانی به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دارندگان سهام عدالت و در سمت رئیس مجمع، مصطفی زهتابیان به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه رفاه و با سمت ناظر اول مجمع، غلامعلی اکوان به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین و در سمت ناظر دوم مجمع، حامدحسین ولی بیک به‌عنوان دبیر مجمع و یزدان خدیبی به نمایندگی از سازمان حسابرسی و به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت انتخاب شدند.

بنابراین گزارش در مجمع عمومی فوق‌العاده، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به عملکرد درخشان این شرکت در سال جاری گفت: میزان درآمد این شرکت طی یک سال اخیر ۸۱ درصد رشد کرده است. همچنین آمارها از رشد ۹۱ درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه در ۹ ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی همچنین با اشاره به بازدهی ۱۹۰ درصدی سهام فولاد مبارکه در مقایسه با بازدهی ۷۰ درصدی سکه امامی و ۶۴ درصدی یورو (ارز) از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: این شرکت در نظر دارد در صورت نهایی شدن افزایش سرمایه این شرکت، از آن در اجرای طرح نورد گرم ۲ و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی نظیر الکترود اردکان، تأمین آب اصفهان، فولاد زاگرس، فولاد سفیددشت، فولاد هرمزگان، شرکت صنایع معدنی چادرملو و مواردی از این قبیل استفاده کند.

بنابر این گزارش، در نهایت پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره و حسابرس و بازرس قانونی شرکت درخصوص پیشنهاد افزایش سرمایه، مجمع با افزایش سرمایه ۸۴۰۰ میلیارد تومانی (معادل ۴۰ درصد از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها) فولاد مبارکه موافقت کرد. ضمن اینکه مجمع به هیئت‌مدیره تفویض اختیار کرد تا در مدت‌زمان حداکثر ۶ ماه و با رعایت دستورالعمل‌های سازمان بورس نسبت به عملی کردن افزایش سرمایه و ثبت در دفاتر رسمی اقدام شود تا این شرکت پس از ثبت افزایش سرمایه خود، به‌عنوان دومین شرکت بورسی ایران معرفی شود.

این گزارش حاکی است، در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده که به‌منظور تصمیم‌گیری درباره تغییر روزنامه‌های کثیرالانتشار و «کمک‌های بلاعوض فولاد مبارکه با موضوع کرونا» برگزار شد، روزنامه‌های ایران، صمت، دنیای اقتصاد، تعادل و اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند. از میان روزنامه‌های فوق روزنامه اطلاعات در این مجمع به جمع روزنامه‌های رسمی و پیشین شرکت فولاد مبارکه اضافه شد.

تصویب افزایش سرمایه ۸۴۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت از صدور مجوز افزایش سرمایه ۸۴۰۰ میلیارد تومانی و تصویب آن در مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهندس حمیدرضا عظیمیان در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این مجمع نشانه مثبتی در جهت افزایش امید به سودآوری و ارزش‌افزوده سهام‌داران باشد، اظهار کرد: مجوز افزایش سرمایه ۸۴۰۰ میلیارد تومان فولاد مبارکه توسط سازمان بورس صادر شد.

وی افزود: افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه از ۸۴۰۰ میلیارد تومان (مجموع افزایش سرمایه معادل ۴۰ درصد)، ۸۳۵۵ میلیارد تومان از محل سود انباشته سهامداران، حدود ۴۴۶۲ میلیارد تومان از سایر اندوخته‌ها تأمین می‌شود. ضمن اینکه کل افزایش سرمایه شرکت ۱۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، اما سازمان بورس با ۸۴ هزار میلیارد ریال آن موافقت کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه درباره محل مصرف افزایش سرمایه این شرکت نیز یادآورشد: افزایش سرمایه ذکرشده عمدتا در پروژه نورد گرم ۲ و سرمایه‌گذاری‌هایی در سایر شرکت‌های فولادی و معدنی (۱۵۰۰ میلیارد تومان) صرف می‌شود.

سهم ۴۳ درصدی فولاد مبارکه از تولید فولاد خام کشور

عظیمیان در این مجمع با اشاره به مشکلات و چالش‌های کشور ازجمله کرونا و تحریم در سال ۹۹ افزود: شرکت فولاد مبارکه با تولید ۵ میلیون و ۸۹۳ هزار تن فولاد خام در ۱۰ ماه سال ۹۹، حدود ۳۱ درصد از سهم بازار و گروه فولاد مبارکه با تولید ۸ میلیون و ۲۴۶ هزار تن فولاد خام سهم ۴۳ درصدی را از بازار فولاد کشور در اختیار داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت در ۱۱ ماهه ۹۹ بیش از ۷ میلیون و ۶۲ هزار تن از انواع محصولات فولادی تولید کرده درحالی‌که بر اساس آخرین آمار (۲۲ اسفندماه) به عدد ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار تن تولید انواع محصولات دست یافته است.

عظیمیان خاطرنشان کرد: در حوزه فروش نیز این شرکت در ۱۱ ماه سال جاری، ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تن فروش به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۷ درصد کاهش داشته است اما بر اساس آخرین آمار (۲۲ اسفند) فروش داخلی به ۶ میلیون و ۳۳۶ هزار تن و فروش صادراتی یک‌میلیون و ۱۱۱ هزار تن (مجموعا ۷ میلیون و ۴۴۷ هزار تن بوده) رسیده است.

وی اظهار کرد: عملکرد حاصل از این فروش در ۱۱ ماه سال جاری، ۶۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۱ درصد افزایش داشته است. این رقم تا ۲۲ اسفندماه سال جاری به ۷۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که همه حاکی از عملکرد خوب فولاد مبارکه در سال ۹۹ است.

افزایش ۹۱ درصدی سود هر سهم فولاد در سال جاری

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: در بخش سودآوری نیز سود هر سهم در بازه زمانی منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ مثبت ۹۹۱ ریال بوده که نسبت به سال گذشته (۵۱۹ ریال) افزایش ۹۱ درصدی داشته است. سود خالص این شرکت در ۹ ماهه سال جاری نیز به
۲۰ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان رسیده است.

عظیمیان ادامه داد: در ابتدای سال جاری ارزش بازار فولاد مبارکه ۹۲ هزار میلیارد تومان بود درحالی‌که هم‌اکنون به ۲۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره اقدامات این شرکت جهت حفظ ارزش سهام فولاد مبارکه در دوره اصلاحی بازار سرمایه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مجوز سازمان بورس جهت خرید اوراق خزانه به‌منظور حمایت سهام شرکت دریافت شد و با این اقدام اجازه ندادیم که سهام شرکت شاهد هیجانات به‌ویژه در هفته پایانی سال جاری باشد. این اقدامات ضمن حفظ ارزش سهام فولاد مبارکه، بر کل بورس تأثیر مثبت گذاشت.

بازدهی ۱۹۰ درصدی فولاد مبارکه در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره بازدهی سهام شرکت فولاد مبارکه از ابتدای سال جاری و تفاوت آن با سایر بازارها اظهار کرد: بازدهی سهام این شرکت تاکنون ۱۹۰ درصد بوده است درحالی‌که در حوزه طلا و سکه ۷۰ درصد بوده و در یورو (ارز) ۶۴ درصدی بوده است. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی سهام شرکت فولاد مبارکه به‌مراتب بازدهی بیشتری برای سرمایه‌گذاران نسبت به سایر بازارهای مالی به ارمغان داشته است.

تلاش فولاد مبارکه برای خودکفایی کشور در تولید ورق فولادی

عظیمیان افزود: میزان واردات ورق در کشور سالیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورو است که هم کشور را وابسته می‌کند و هم صنایع کشور را با مشکلات تحریم مواجه می‌سازد. فولاد مبارکه به جهت تأمین ورق موردنیاز صنایع و حفظ ارزش‌افزوده ناشی از تبدیل فولاد خام به انواع ورق، از سال ۸۹ به دنبال اجرای پروژه نورد گرم ۲ بوده و در سال ۹۶ نیز قراردادهای لازم منعقد شده اما متأسفانه به دلیل بدعهدی طرف‌های اروپایی اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم این بدعهدی‌ها و تحریم‌ها، شرکت فولاد مبارکه بیکار ننشسته و درصدد است تا آن را اجرایی کند. اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد خودکفایی برای کشور، اشتغال‌زایی خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از کل افزایش سرمایه نیز در شرکت‌هایی نظیر الکترود اردکان، تأمین آب اصفهان، فولاد زاگرس، فولاد سفیددشت، فولاد هرمزگان، شرکت صنایع معدنی چادرملو و مواردی از این قبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.

عظیمیان با بیان اینکه که موفقیت فولاد مبارکه به‌تنهایی رخ نداده و حاصل همکاری این شرکت با سازمان‌هایی نظیر سازمان بورس، خصوصی‌سازی و حسابرسی است، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه در اختیار ۴۰ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت و نزدیک به ۲۵ درصد از سهام آن نیز در اختیار سهامداران خصوصی است. به‌علاوه بخشی از سهام این شرکت نیز در اختیار صندوق‌های بیمه، وزارت رفاه و در نهایت جامعه وسیعی از مردم (به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به خود می‌بالیم که برای پمپاژ امید در جامعه به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.