×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : براساس اعلام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ۳۳ پروژه فخوز با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال قرار است در دهه فجر ۱۴۰۱ افتتاح شود.

افتتاح ۳۳ پروژه در دهه فجر با صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی

، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از افتتاح ۳۳ پروژه در استان خوزستان با سرمایه‌گذاری هزار و دویست میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد. این پروژه ها به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال در راستای دستیابی به تولید پایدار ۴ میلیون تن تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ و حدود ۱۳/۶ میلیون تُن تا سال ۱۴۱۰ افتتاح می‌شوند.

شرکت فولاد خوزستان در حال حاضر به یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی در عرصه های ملی و منطقه ای در صنعت فولاد تبدیل شده و با صادرات ۲ میلیون تن محصولات فولادی به ۲۱ کشور جهان توانست در سال گذشته به رکورد بزرگی در سال صادرات محصولات فولادی دست پیدا کند، به طوری که در بین فولاد سازان کشور بیشترین درآمد ارزی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

برنامه توسعه فولاد خوزستان رسیدن به ظرفیت ۶ میلیون تن تولید پایدار تا افق ۱۴۰۴ و حدود ۱۳/۶میلیون تن تا افق ۱۴۱۰ هدفگذاری شده است. در راستای رسیدن به این هدف ۳۳ پروژه فولاد خوزستان در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

از نکات بارز اجرایی شدن این پروژه‌ها می‌توان به پایداری تولید، بهینه‌سازی فناوری، افزایش ظرفیت، کاهش پیامدهای زیست‌محیطی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

بومی‌سازی و حمایت از تولید داخل از دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلی شرکت فولاد خوزستان همواره بوده است که پیش‌تر مدیرعامل این شرکت فولادی از سه وظیفه تعریف شده توسط «فخوز» در پشبرد بهتر بومی‌سازی برای شرکت پیشگامان خبر داد که نتیجه به‌دست آمده جلوگیری از فرار مغزهای مبتکر و باتجربه این مجموعه فولادی کشور است.

علاوه بر این، اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۰ شرکت بومی در دوره اجرای این پروژه ها با اختصاص سهم حدود ۷۷ درصدی از ساخت تجهیزات مورد نیاز در پروژه‌ها به شرکت‌های داخلی و همچنین صرفه‌جویی ارزی بالغ بر ۳۰ میلیون یورو از دیگر ویژگی‌های پروژه‌هایی است که به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در دهه فجر امسال توسط شرکت فولاد خوزستان در این استان به بهره‌برداری می‌رسند.

لازم به ذکر است؛ فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰ برای خود اهدافی را مشخص کرده که تملک معادن کوچک، سرمایه گذاری در معادن خارج از کشور، احداث کارخانه های مختلف در بالادست صنعت از جمله کنسانتره اجرای طرح توسعه فولاد سناباد، گندله سازی، طرح های توسعه فولاد شادگان از آن جمله هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.