×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024
افتتاح فاز یک پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به شبکه ریلی کشور با پیشرانی شرکت آهن و فولاد ارفع

اقتصادزمانه : شرکت آهن و فولاد ارفع با همکاری اداره کل راه‌آهن استان یزد فاز اول پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به خط را‌ه‌آهن سراسری را به سرانجام رساند و این خط ریلی امروز با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی افتتاح گردید و کار خود را آغاز نمود‌.

شرکت آهن و فولاد ارفع با همکاری اداره کل راه‌آهن استان یزد فاز اول پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به خط را‌ه‌آهن سراسری را به سرانجام رساند و این خط ریلی امروز با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی افتتاح گردید و کار خود را آغاز نمود‌.

این پروژه به منظور اتصال و دسترسی به ۱۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور با هدف سهولت در امر حمل مواد اولیه و محصول و کاهش حمل و نقل جاده ای و تصادفات آن، کاهش ترافیک و مصرف سوخت های فسیلی و همچنین حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های حمل و نقل از سال ۱۳۹۹ در دست اجرا قرار گرفت.

در این مراسم دکتر سید میعاد صالحی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت راه‌آهن کشور گفت:ما امروز باید تشکر کنیم از فولادی‌هایی که به سمت حمل و نقل ریلی آمدند که این هم به نفع خود این شرکت‌ها خواهد بود که مواد اولیه خود را می توانند انتقال دهند و محصولات خود را هم ارسال کنند و هم به لحاظ امنیت و سلامت انتقال محصولات، کاهش بار ترافیکی جاده ترانزیتی و همچنین کاهش خطرات جاده به دلیل کاهش تردد ماشین های سنگین این شرکت‌ها را منتفع خواهد کرد.

باید تشکر کنیم از فولاد ارفع و همچنین گندله سازی بهاباد و شرکت سایپا سیتروئن بابت این اقدام ارزشمندشان در اجرای این پروژه

وی افزود: انچه که ما امروز باید اعلام کنیم این است که در دهه امامت و ولایت و به یمن این عید سعید غدیر ان شااللّه ره آورد این بهره برداری بنگاه های فولادی و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی سایر صنایع به خصوص فولادی ها به این شبکه خط آهن کشور متصل شوند.

همچنین مهندس ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار استان یزد گفت:این خطوط ریلی در منطقه فولادی اردکان می‌تواند ۱۰ درصد به ظرفیت باربری راه‌آهن کشور اضافه کند که هر گونه ضرورت و اهمیت انجام این پروژه را توجیه می کند.

وی گفت: باید تشکر ویژه داشته باشیم از مجموعه‌هایی که در این پروژه مهم مشارکت کردند به خصوص شرکت آهن و فولاد ارفع و در راس آن مدیر عامل تلاشگر و جهادی آن جناب مهندس مهری نژاد که الحق و الانصاف در مدت مدیریت‌شان اقدامات و پروژه های خوبی را رقم زدند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.