×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : سرپرست واحد کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه از ارتقای کیفیت آهک تولیدی در ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، غفار دانشمند دیزیچه سرپرست واحد کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: دانه‌بندی آهک براساس استانداردها باید بین ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر باشد. اگر دانه‌بندی زیر ۱۰ میلی‌متر باشد، در شارژ کوره‌های قوس الکتریکی بیشتر حجم آن وارد غبارگیرها می‌گردد و فرایند سرباره‌سازی در کوره‌های قوس دچار اخلال می‌شود و اگر دانه‌بندی آهک از ۶۰ میلی‌متر بیشتر باشد، مغز آهک پخت مناسب ندارد و مقدار CAO کمتری خواهد داشت که فرایند سرباره‌سازی را دچار اخلال می‌کند. در مواردی که دانه‌بندی آهک زیر ۱۰ میلی‌متر است، می‌توان با ساخت بریکت آهک، این مشکل کیفی را برطرف کرد.

وی در ادامه افزود: براساس بررسی‌ها و گزارش‌های کنترل کیفی به‌منظور افزایش کیفیت آهک تولیدی و کاهش ریزدانه آهک، پیشنهاد ساخت واحد بریکت‌سازی در اولویت قرار گرفت و با تلاش ناحیه آهن‌سازی، واحد بریکت‌سازی آهک نصب و راه‌اندازی شد.

سرپرست واحد کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه کیفی، نشان‌دهنده اهمیت کیفیت در فولاد مبارکه است. این شرکت به‌عنوان یک سازمان پیشرو، گامی بزرگ در عرصه کیفیت برداشته است.

وی در ادامه گفت: در واحد بریکت‌سازی آهک، سایز زیر ۱۰ میلی‌متر آهک‌های خریداری‌شده، توسط سرندهای مخصوص جداسازی و تبدیل به بریکت‌هایی با سایز بالای ۲۵ میلی‌متر می‌شود. با این کار، تحویل محصول با کیفیت به ناحیه فولادسازی و تأمین رضایت این واحد از نظر عدم ورود سایز زیر ۱۰ میلی‌متر آهک به کوره قوس الکتریکی، انجام می‌شود. علاوه بر بهبود کیفیت مواد ارسالی و تأمین رضایت واحد دریافت‌کننده، بحث محیط زیستی آن نیز حائز اهمیت است که تا قبل از این اقدام حجم زیادی از این ریزدانه‌ها بر اثر باد و جابه‌جایی مواد وارد محیط‌زیست می‌شد که به‌واسطه انجام این فرایند، این مورد هم تا حدود زیادی برطرف شد.

سرپرست واحد کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: از مدیریت و کارکنان واحد کنترل کیفی، ناحیه آهن‌سازی، کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی و واحد آهک‌سازی که در ارتقای کیفیت آهک‌سازی نقش‌آفرینی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.‌

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.