×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

اقتصاد زمانه : آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره خاطره و عكس با عنوان “روزی در مترو” برگزار و از كتاب “مسافران محترم” رو نمایی شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ اختتامیه نخستین جشنواره خاطره و عکس با عنوان “روزی در مترو” بعد از ظهر روز سه شنبه (۱۱ خردادماه ۱۴۰۰) با حضور شهریار افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، علی عبداله پور مدیرعامل، معاونین، مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مسافران مترو برگزار و آثار منتخب معرفی و از برگزیدگان تقدیر شد.
در این مراسم مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران سالگرد تأسیس مترو را به خانواده بزرگ مترو و مسافران تبریک گفت و افزود: این آغاز نویدی است که با گسترش شبکه مترو بتواند روز به روز خدمات بهتری را در سیستم حمل‌ونقل عمومی ارائه دهد.
افندی زاده تصریح کرد: این رضایت زمانی حاصل می‌شود که نظرات شهروندان و مسافران نسبت به مترو نظری مساعد باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از ایده خاطره‌نویسی و عکاسی در مترو گفت: با این کار به‌نوعی ارزیابی سیستم از منظر مسافران که صاحبان اصلی شبکه مترو هستند، انجام شد.
افندی زاده با اشاره به اینکه در شرایط عادی حدود ۲۰ میلیون جابه‌جایی در شهر تهران انجام می‌شود که برای مترو حدود ۳ و نیم تا چهار میلیون نفر در روز پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط کرونا امروز این عدد به یک میلیون مسافر در روز رسیده است.
وی گفت: با توسعه خطوط مترو به خصوص خطوط ۶ و ۷ در شرایط عادی اگر تعداد واگن ها افزایش پیدا کند برآورد جابجایی حدود ۶ میلیون مسافر را داریم.
افندی زاده افزود: امیدواریم با تلاشی که توسط شهرداری تهران و خانواده بزرگ متروی تهران انجام می‌شود شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و مسافران باشم.
مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: امروز از ۲۲ خاطره و عکس‌هایی که به تصویر کشیده شده مورد تقدیر قرار گرفت که نکات بسیار مهمی در آنها نوشته و به تصویر کشیده شده بود.
وی با اشاره به اینکه بهترین ارزیاب شبکه مترو کسانی هستند که به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند، گفت: نقطه‌نظرات آنها تأثیر بسیار زیادی در جهت ارتقای سیستم خواهد داشت.
در ادامه این مراسم نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: معاونت فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو علاوه بر اینکه کارهای فرهنگی شبکه مترو را برعهده دارد، از حضور مسافران در مترو نیز مشارکت می‌گیرد، مشارکت از این بابت که صرفاً یک حرکت رفتاری نیست بلکه یک کُنش است، بدین معنی که ذهن و فکر مسافران را با مقوله حمل‌ونقل و سفر کردن با مترو درگیر می‌کند.
علی عبدالله پور تصریح کرد: در بیست و دومین سالگرد بهره‌برداری از مترو همکارانم یک طرحی را برگزار کردند که دیدگاه مسافران نسبت به مترو را در قالب دل‌نوشته و عکس مورد بررسی قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه آثار ارسال شده، بالاتر از انتظار ما بود. افزود: همه آثار جمع‌آوری و به داوری گذاشته شد و از مجموع آنها ۲۲ اثر برگزیده انتخاب و در قالب کتاب از آن رونمایی شد.
عبداله پور با تأکید بر اینکه امیدواریم در مناسبت‌های مختلف شاهد دیدن نقطه‌نظرات مسافران نسبت به مترو باشیم گفت: امروز مترو از هر قشری مسافر دارد و این امر نکته‌ای است که نشان می‌دهد همه خانواده‌های تهرانی با این شبکه عجین و درگیر شده‌اند، از معاونت فرهنگی می‌خواهم که مسافران را با شبکه مترو و چگونگی حرکت قطارها به لحاظ فکری و روحی درگیر کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب “مسافران محترم” که از جمع‌آوری آثار برگزیده به چاپ رسیده بود، رونمایی شد و به یمن بیست و دومین سالگرد بهره‌برداری از مترو از ۲۲ اثر برگزیده تقدیر و در هر بخش به نفر اول ۵۰ میلیون، نفر دوم ۳۰ میلیون، نفر سوم ۲۰ میلیون و به هشت برگزیده نیز ۵ میلیون ریال وجه نقد و یک لوح یادبود اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.