×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : شهردار منطقه ۲۰ گفت: طرح های کاهش پسماند با هدف کاهش تولید و مدیریت مناسب پسماندها در این منطقه در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار شهردار منطقه با بیان اینکه شهرداری این منطقه در تغییر فرآیند مدیریت پسماند خشک یکی از پیشگامان اجرای طرح کاپ با استفاده از روش های نوین مدیریتی است گفت: میانگین جمع آوری پسماند خشک و درصد تفکیک از مبدأ منطقه۲۰ در حال حاضر ۴ درصد است و پیش بینی می شود با اجرای طرح های کاهش پسماند، این رقم در پایان طرح و برنامه پنج ساله به ۲۰ درصد افزایش یابد.
افشار اظهار داشت: فعالیت های گسترده آموزشی و اطلاع رسانی با محوریت کاهش تولید، آبگیری و کم حجم سازی پسماند در ادارات، مدارس، سرای محلات، شهرک ها و اماکن مسکونی، راسته های تجاری و محدوده های صنعتی این منطقه به صورت مستمر در حال اجراست.
او دستیابی به پسماند صفر ، حذف مخازن تر ۱۱۰۰ لیتری در معابر ، کاهش هزینه های حمل و نقل پسماند و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، کاهش میزان ورودی پسماند به مرکز دفع و پردازش آرادکوه، کاهش هزینه های دفن و پردازش پسماند در مرکز دفع آرادکوه و حفظ سرمایه ها و منابع طبیعی را از راهبردها و اهداف اجرای طرح کاپ عنوان کرد.
افشار افزایش اطلاعات شهروندان پیرامون اجرای طرح کاپ و ترغیب آنان برای مشارکت در این طرح را یکی از عوامل کلیدی کاهش پسماند برشمرد و افزود: در همین راستا طرح های ” شنبه های بدون پسماند ” ، ” نان و کاپ ” ، ” بن و کاپ ” و ” محله پاک ” در محلات این منطقه اجرا شده است.
او ادامه داد: طرح «نان و کاپ» با هدف جمع آوری سریع ضایعات نان از کلیه مراکز تولید نان و جلوگیری از کپک زدگی و مخاطرات آن تا کنون در ۳۷۰ نانوائی و طرح «بن و کاپ» با هدف ترغیب شهروندان در اجرای صحیح و اصولی تفکیک پسماند در فروشگاه های بزرگ از جمله شهروند در دست اجرا میباشد .
افشار با بیان اینکه کاهش پسماند از تولید تا دفع شامل شش مرحله از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی، تغییر در فرم مخازن و نحوه ذخیره سازی پسماند، بهبود وضعیت جمع آوری زباله تر و خشک، تحول در انتقال پسماند، مدیریت پروژه برای زباله های حجیم و بهبود دفع و بازیافت در مقصد(مرکز آرادکوه) است اظهار داشت: با اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ)، تغییر در فرم مخازن، تحول در انتقال پسماند، بهبود جمع آوری پسماند خشک و تر، مدیریت پسماند‌های حجیم و بهبود دفع و بازیافت در مقصد امکانپذیر می شود.
او با اشاره به بازدید اخیر مدیر کل و مشاور شهردار تهران، معاون خدمات شهری و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ایستگاه مرکزی پردازش و تفکیک پسماند و ایستگاه میانی حمل پسماند تر این منطقه و بررسی اجرای طرح MRF (تجهیزات بازیافت مواد زائد جامد) گفت: با اجرای طرح ام آر اف در چهار پهنه شهر تهران ایستگاه های میانی حذف خواهد شد و بر همین اساس منطقه ۱۹ به عنوان پهنه مناطق ۱۱-۱۹و۲۰ در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند اجرایی کردن طرح کاهش پسماند (کاپ) در شهر تهران است، گفت: در شهر تهران روزانه بیش از ۶ هزارتن زباله تولید می شود و در راستای مدیریت بهینه پسماند،کاهش و مدیریت هزینه های شهرداری تهران، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، طرح کاپ به عنوان یکی از بخش های اصلی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.