×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : محمود کلهری با تاکید بر حمایت از اجرای طرح فرهنگ آپارتمان نشینی در منطقه۵ گفت: آگاهی از فرهنگ آپارتمان نشینی و ارتقای این فرهنگ بسیار ضروری است و برای ترویج یک فرهنگ باید قوانین آن را هم دانست.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، محمود کلهری با تاکید حساسیت در پیشبرد فرهنگ آپارتمان نشینی افزود: پدیده آپارتمان نشینی در کشور ما قدمت زیادی ندارد سابقه آن در کشور ما به کمتر از ۵۰ سال برمی‌گردد. با رشد جمعیت ما ناگزیر به استفاده از واحدهای آپارتمانی رفته و هنوز هم فاصله زیادی با فراگیری این فرهنگ داریم.

شهردار منطقه۵ خاطر نشان کرد : بدون تردید آگاهی از این فرهنگ و فراگیری شاخصه های محیط زیست، حقوق همسایه و حریم خصوصی برای ساکنین اینگونه منازل یک ضرورت است.

او با اشاره به اینکه کشور ما در حال گذار از فرهنگ سنتی به مدرنیته است گفت: قاعدتا زندگی های سنتی به تدریج جای خود را به زندگی های مدرن داده است و رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی باعث بهتر شدن زندگی در ارتباط با همسایگان می‌شود.

کلهری با بیان اینکه بخش عمده ای از اختلافات بین ساکنین به خاطر عدم آشنایی با حقوق فرد و همسایگان است افزود: رفتارهای نادرست در محل زندگی، آثار مخربی را در طول زمان بر جامعه ما خواهد داشت که با اصلاح این رفتارها و ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی به صورت جدی و کیفی روابط خوب و مناسب میان همسایگان مستحکم می‌شود.

*اثرگذاری اجرای طرح در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی

در این جلسه مدیرکل آموزش های شهروندی نیز ساختار و فرایند میدانی و اهداف این طرح را تشریح کرد و گفت: این پویش در ۳ محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت ، محیط زیست وکاهش پسماند در محلات منتخب اجرا می‌شود.

مجتبی دانشور خاطرنشان کرد : اجرای این طرح در بستر سازی و هم افزایی ملی، ارتقای آگاهی و تغییر رفتار در حوزه فرهنگ همسایگی اثرگذار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.