×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : شرکت بیمه دی با بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور از طریق جذب نیروهای متخصص، اتخاذ راهبردی مدرن و برنامه ریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به اقشار مختلف جامعه است و اینک با ۲٫۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده و همچنین تولید حق بیمه سالیانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال و برخورداری از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه، از منظر سهم بازار حائز جایگاه چهارم در بین ۳۳ شرکت فعال در این صنعت است.

بیمه دی در سال ۱۳۹۶ با پشت سر گذاشتن مراحل مهار بحران و تثبیت، در سال ۹۷ وارد مرحله شکوفایی شد که به منظور بهبود شاخص های مالی و عملکردی خود و در نتیجه افزایش سودآوری برای سهامداران خود، با رویکردی نوین اقدام به حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کرد. این شرکت موفق شد با اعمال سیاست‌های مناسب و بهره گیری از نیروهای مجرب و کارآزموده در کنار نیروهای تحصیلکرده‌، با سربلندی و افتخار سال ۱۳۹۸ را سپری و ضمن تمدید قرارداد بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید و امورایثارگران برای چهارمین سال متوالی، پرتفوی حق بیمه های خود را در پایان سال ۱۳۹۹ رقم ۴۱٫۱۳۸ میلیارد ریال برساند.

شرکت با پذیرفتن قرارداد بزرگ خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران ، تصمیم بزرگی در پذیرش بزرگترین قرارداد درمان کشور در بازار بیمه به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی جامعه سرافراز ایثارگری برداشت. با توجه به گستردگی قرارداد درمان تکمیلی خانواده معظم شهدا و ایثارگران کشور ، اجرای دقیق و صحیح آن نیازمند رعایت اصول حرفه ای و نیز کوششی شبانه روزی بوده ،در این راستا شرکت برای اجرای این قرارداد، ضمن بستر سازی‌ و استقرار جامع نرم افزاری‌، سه مرحله اجرایی استقرار اولیه، تثبیت و تقویت سطح رضایتمند و ارتقای سطح کیفیت خدمات به جامعه هدف را تعریف کرده است.

اگرچه اجراي صحیح قرارداد بنیاد یکی از اولویت های مهم شرکت بوده، اما  بیمه دی ، از توجه به دیگر رشته ها و برنامه هاي توسعه‌ا‌ي غافل نبوده و در این مسیر نیز گام‌های متعددی نظیر اصلاح ترکیب پرتفوی  بیمه اي  با ارزیابي مناسب ریسک ، ترکیب محصولات بیمه‌ای و یا ارائه طرح های خاص، استفاده بهینه از منابع مالی به منظور پاسخگویی به تعهدات، کسب بازدهی مناسب سرمایه گذاری، اصلاح ساختار سازمانی شرکت و توانمند سازی شبکه فروش به منظور گسترش خرده فروشی را در دستور کار خود قرارداده است.

بیمه دی به دنبال افزایش سطح کیفیت خدمات

بیمه دی درحالی به دنبال افزایش سطح کیفیت خدمات خود بوده و به طور مستمر برای جلب رضایت  مردم و مشترکین خود تلاش می کند که این تلاش و پیشروی، دلیلی برای رقابت دیگر شرکت‌های صنعت بیمه شده و بازاری کاملا رقابتی را در این صنعت به وجود آورده است. اقبال عمومی به بیمه دی، هر روز رو به افزایش است و میزان اعتماد و رضایت شهروندان و متقاضیان بیمه از این شرکت، بیش از انتظار و استاندارد عمومی این صنعت بوده است.

آنچه آمارها نشان می‌دهد، در حال حاضر بیش از دو میلیون بیمه شده در سراسر کشور که قریب به ۳۰ در صد بازار بیمه درمان تکمیلی را شامل می شوند، خدمات بیمه ای خود را از شرکت بیمه دی دریافت می کنند و به همین منظور، این شرکت زیر ساخت فناوری مناسبی را از طریق همکاری گسترده با مراکز طرف قرار داد به گونه ای فراهم کرده تا بیمه شدگان بدون نیاز به معرفی نامه کتبی، خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین از این مراکز دریافت می دارند.

کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی

کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی در بین ۵۵ نهاد شرکت کننده در هفدهمین همایش تعالی سازمانی کشور، شروع سیل جوایز بیمه دی در سال ۹۹ محسوب می شود. کمی بعد نیز، در پایشی برای عملکرد سازمان ها در انجام مسولیت های اجتماعی دوران سخت و پرخطر کرونا، بیمه دی به دلیل ساخت و انتشار ویدیو در فضای مجازی، اکران تابلوهای شهری با مضامین آموزشی- ترویجی، در راستای تقدیر از کادر بهداشتی و تشویق عموم مردم به مراقبت های بهداشتی و توزیع بیش از ۱۳ هزار بسته بهداشتی به جامعه مشتریان خود، موفق به کسب رتبه برتر این همایش شد.

همچنین این شرکت درحالی در سال ۱۳۹۸ به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، به عنوان رتبه نخست در گروه موسسات بیمه ای و رتبه ای و رتبه ۳۷ در بین صد شرکت برتر ایرانی برگزیده شد که از منظر دو شاخص فروش و بهره وری کلیه عوامل در بین تمام شرکت های ایرانی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در جایگاه اول قرار گرفت.

تثبیت توانگری سطح یک برای دومین سال متوالی

این بیمه برای سومین سال متوالی موفق به کسب برترین نشان های افتخار در صنعت بیمه شد و بیمه مرکزی، بیمه دی را به عنوان شرکتی با سطح اول توانگری مالی، با نسبت ۲۴۱ درصد، در عالی ترین سطح توانگری،معرفی کرد. این شرکت همچنین توانسته است در سال‌های اخیر با رشدی متناسب، سهم خود را به طور چشم‌گیری در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ارتقا دهد و همچنین به سودآورترین شرکت در صنعت بیمه تبدیل شود.

کسب این دستاورد ارزشمند برای دومین سال متوالی در حالی صورت پذیرفته که بیمه دی در سال‌های اخیر به لحاظ حجم و میزان فروش، از جمله چهار شرکت اول خصوصی کشور بوده و نگه داشتن شرکت در این سطح و نسبت توانگری، بیانگر رعایت اصول بیمه‌گری در انتخاب ریسک، بازنگری در قراردادهای اتکایی و واگذاری، تأکید بر وصول به موقع حق بیمه‌ها و مطالبات، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های سودآور است.

دی، پربازده ترین شرکت صنعت بیمه

شرکت بیمه دی که در مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده امسال خود با تقسیم سود قابل قبول و تصویب افزایش سرمایه، کام سهامداران خود را شیرین کرده است،چشم انداز خود یعنی تبدیل شدن به پر بازده ترین شرکت صنعت بیمه را محقق کرد. سود شرکت بیمه دی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است که این مهم نشان از ادامه روند رو به رشد شرکت دارد . آنچه که از  گزارش فعالیت های مالی شرکت دراین این مجمع بیان شد، حاکی از آن بود که بیمه دی در سال ۱۳۹۹ موفق به ایجاد سود انباشته ای معادل ۱۱.۰۱۷ میلیارد ریال شده است .

بیمه دی در مسیرافزایش سرمایه

افزایش سرمایه ۱۴۳ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۸۴ میلیارد ریال به منظور اصلاح ساختار مالی بیمه دی درحالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت که این اختیار به شرکت داده شده تا افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰۸۴ میلیارد ریال به مبلغ ۸۳۳۴ میلیارد ریال و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه دی انجام شود تا هیئت مدیره به مدت ۲ سال بتواند پس از اخذ مجوزهای لازم ازسازمان بورس و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام نماید.

مدار فروش و خدمات دیجیتال بیمه دی

از آنجا که یکی از اهداف شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۰ تحقق بیمه داری نوین و ارائه خدمات نوآورانه به ذینفعان بوده ،براین اساس تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، اقدامات موثری دراین حوزه انجام دهد. این رویکرد باعث شد تا این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در تحول دیجیتال در صنعت بیمه معرفی شود و در بین ۵ شرکت برتر این صنعت از لحاظ بهره گیری از خدمات نوآورانه و تحول دیجیتال قرار گیرد.

در راستای حرکت در مسیر بیمه داری نوین، بیمه دی امکان استعلام، صدور و تمدید بیمه نامه آنلاین را به همراه خدمات دیجیتال متنوع برای مشتریان خود فراهم کرده است و با معرفی “منظومه دیدار” سعی کرده تا  در هر لحظه و هر جایی ، مشتریان خود را از خدمات الکترونیک بهره مند کند. در این منظومه تلاش شده با ارائه خدمات به روز در بستر دیجیتال در حوزه‌های فروش و خدمات، تحولی ایجاد کند و همراه با تحولات، مشتریان خود را همراهی کند. بیمه دی بر آن است تا “منظومه دیدار” را به عنوان پلتفرمی یکپارچه و چابک، نمادی از زیبایی ها، خلاقیت، سخت کوشی و مشتری مداری به عنوان پدیده “محبوب مشتریان” در دنیای مجازی قرار دهد.

نخستین سامانه صدور آنلاین بیمه‌نامه درمان

درادامه همین مسیر، بیمه دی با طراحی سامانه فروش آنلاین بیمه شخص واحد، نخستین سامانه صدور آنلاین و آنی بیمه‌نامه درمان در کشور را راه اندازی کرد. «بیمه شخص واحد» یکی از انواع بیمه‌های درمان است که این امکان را به افراد می‌دهد تا بدون نیاز به اینکه تحت نظر سازمان‌های حقوقی، به‌صورت گروهی بیمه درمان تکمیلی داشته باشید؛ به‌تنهایی بیمه شوند؛ یعنی هر فردی با هر شغلی می‌تواند به‌صورت فردی یا خانوادگی این بیمه‌نامه را خریداری کند.

سامانه صدور آنلاین و آنی این بیمه‌نامه،قابلیت‌های استفاده عمومی، ارزیابی ریسک خودکار، خرید در کمتر از ۵ دقیقه، استفاده آنی از بیمه‌نامه، خرید آنلاین کانال‌های فروش، تعیین سطح قیمت پوشش‌ها و فرانشیز توسط کاربر و تکمیل آنلاین پرسش‌نامه را دارا می باشد. در سامانه فروش آنلاین بیمه شخص واحد، احراز هویت افراد هم به صورت آنلاین و خودکار انجام می‌شود و نیازی به حضور افراد در نمایندگی یا شعب بیمه دی نیست. پرسشنامه سلامت هم در این سامانه به صورت اینترنتی تکمیل می‌شود.

علاوه بر این، برای نخستین بار نمایندگان و شعب بیمه دی به همراه کارگزاری‌های بیمه این امکان را دارند برای مشتریان خود به صورت مستقیم و با استفاده از کد معرف در سامانه فروش آنلاین،بیمه‌نامه صادر کنند.

سند استراتژی تحول دیجیتال بیمه دی

بیمه دی در ادامه اقدامات خود، با هدف تدوین سند استراتژی تحول دیجیتال و تبیین نقشه‌راه سفر تحول دیجیتال شرکت بیمه دی، در گامی دیگر توانست از سند استراتژی تحول دیجیتال بیمه دی رونمایی کند. در این سند، چشم انداز شرکت «خلق تحسین برانگیزترین تجربه دیجیتال مشتریان» تعیین شده و به استراتژی‌ها و ارزش‌های تحول دیجیتال، چالش‌ها و اقدامات لازم طی دوران تولد، رشد و بلوغ دیجیتال سازمان پرداخته شده است. علاوه بر این، در سال جاری از اولین کیوسک دیجیتال بیمه دی با قابلیت های ارائه خدمات متنوع دیجیتال به مشتریان رونمایی شد و اپلیکیشن جامع بیمه دی با هدف یکپارچه‌سازی خدمات دیجیتال و ایجاد تجربه مطلوب در حوزه دیجیتال به مشتریان معرفی گردید.

رویکرد بیمه دی،آنطور که مدیرعامل این شرکت تاکید کرده است: تمرکز بر بیمه داری نوین و حضور موثر در فضای دیجیتال، توام با خدمت محوری نو‌اندیشانه با تکیه بر مشتری مداری در فضای کسب و کار است. این شرکت امیدوار است تا این مهم را به عنوان یکی از اصول مه،در دستورکار خود قرار دهد تا این امر زمینه ساز موفقیت هایی ارزشمند در شرکت بیمه دی در آینده نزدیک شود.

تحقق «پدیده محبوب مشتریان»،چشم انداز بیمه دی

به هرترتیب، تحولات به وجود آمده در شرکت بیمه دی و تلاش هایی که در حوزه تحول دیجیتال شکل گرفته ، منجر به این شد تا این شرکت در پنجمین دوره ارزیابی تحول دیجیتال که با هدف معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال برگزارشد،«تندیس برنزین زبدگی دیجیتال» را دریافت کند.

به این ترتیب برگزار کنندگان این دوره‌ ارزیابی، فعالیت درعرصه دیجیتال را از جمله اقدامات آینده‌نگر بیمه دی توصیف کرده و ضمن اهداء تقدیرنامه نوآوری دیجیتال به خاطر ارائه «چت بای هوشمند بیمه‌ای»، این شرکت را شایسته دریافت «تندیس برنزین زبدگی دیجیتال» دانستند. شرکت بیمه دی در سال‌های اخیرتلاش های زیادی انجام داد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های فن‌آورانه و عرضه خدمات بیمه‌ای در بستر دیجیتال، گام‌های جدی و مؤثر در این زمینه بردارد و ازاین طریق، چشم‌انداز خود یعنی تبدیل شدن به «پدیده محبوب مشتریان» را تحقق بخشد.

شرکت بیمه دی بر اساس اهداف و استراتژی های بلند مدت خود قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ به “پدیده محبوب مشتریان”و “پر بازده ترین شرکت بازار بیمه کشور ” تبدیل شود. بر این اساس ماموریت سازمان شامل اطمینان و آرامش خاطر جامعه با راهکار های نوین از راه جبران یا کاهش مخاطرات تعریف شده که بر پایه ارزش های سازمانی شامل  سلامت، انسجام و حرفه ای گری استوار است.

عملکرد مالی مناسب

براساس عملکرد مالی شرکت در سال ۱۳۹۹ ، بیمه دی توانسته در حدود ۲۴ هزار میلیار ریال درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی کسب کند که ۴۲٫۵ درصد آن از محل حق بیمه خاص ، ۱۸٫۸ درصد از آن از محل درآمد سرمایه گذاری و میزان ۳۷ درصد از محل سایر درآمد های بیمه ای بوده است. همچنین این شرکت در همین مدت در حدود ۱۰ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی داشته است. با این حساب بیمه دی توانست در سال ۱۳۹۹ با عملکرد مناسب خود در حدود ۱۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال سود شناسایی کند که نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش چشمگیر ۱۷۰ درصدی روبرو شد.

درحالی مدیران بیمه دی همواره  تلاش کرده اند تا ساختار بدهی و سرمایه خود را بهبود ببخشند که بر این اساس نسبت بدهی ها به حقوق صاحبان سهام شرکت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۵٫۱۴  رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۸ با رقم ۱۱٫۲۶  حدود۵۴ درصد کاهش را نشان میدهد. کاهش این نسبت به معنای استفاده بیشتر شرکت از منابع داخلی و در نتیجه کاهش هزینه های بهره ای و ریسک عملیاتی کمتر بوده است.

همچنین بیمه دی توانسته است در سال ۱۳۹۹ با اتخاذ یک رویکرد مناسب، موجودی نقد خود را به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد. بخش عمده تغییرات مثبت در موجودی نقد محقق شده در سال ۱۳۹۹ حاصل فعالیت های عملیاتی شرکت بوده است که این موضوع توانایی بالای شرکت در پیشبرد اهداف عملیاتی در بازار هدف را نشان می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.