×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024

اقتصاد زمانه : مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست بر تلاش جمعی در جهت حفظ محیط زیست ارزشمند جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، متن کامل پیام جعفرآهنگران رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی محیط زیست به این شرح است:

با نام و یاد خدای بزرگ و مهربان؛

روز جهانی محیط زیست بهانه ی ارزشمندی است تا یکبار دیگر به اندیشه و نگاه و رفتار و کارکردمان بپردازیم ….؛ اگر بشر از راه و رسم گذشته اش دست بر نمی داشت ماشین بی رحمانه و نامهربانانه طبیعت را به کام خود می کشید. رهاورد توسعه پایدار هشداری بود به رفتار آدمیان… به کجا چنین شتابان ….؛ در توسعه، مولفه های غیر اقتصادی جایگاهی به مراتب افزون تر از اقتصاد یافتند و امروزه طرح و برنامه ای بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی و باور به اجرای آن نباید ارزشی برای درنگ داشته باشد؛ …. بگذریم به جزیره زیبای مان بر گردیم … شکنندگی محیط زیست اش چنان عیان است که ما را از توضیح معاف می دارد ….؛ دریا؛ ساحل؛ فضای سبز؛ خاک و جای جای اش بخواهیم یا نخواهیم در خطر است …. بخود آییم و آینده جزیره را در پای منفعت امروز قربانی نکنیم …. بکر ماندن بخش هایی از جزیره امتیاز بزرگی است که خدمات شهری هم با حفظ آن توجیه پذیر است …. چقدر برای من سخت و ناباورانه است که آدمی به دور از فضیلت انسانی به آهوان معدود و محدود جزیره رحمی ندارد یا تبری که درخت مفیدی را از پای در می آورد و یا پروژه و طرحی را تحمیل کنیم که دریا و ساحل و … جزیره را برای خود می خواهد ….؛

در این میانه بر خود واجب می دانم سر تعظیم فرود آورم در برابر همه آنانی که دل به بوم زیست جزیره دارند از سمن ها؛ هواداران؛ محیط بانان؛ رسانه ها؛ همکارانم و خیل عظیمی که چون سربازان آگاه همواره ناظر و حاضر و شاهدند تا از این پس رخداد تلخی زیست امروز و فرداهایمان را مخاطره نیاندازد؛

شاید بی مناسبت نباشد که بگویم شورای محیط زیست در دبیرخانه شکل گرفته و در بازنگری ساختار سازمانی؛ سازمان ما نیز؛ تلاش وافر داشته که محیط زیست جایگاه تعیین کننده تری بیابد.

شاد باشید و نیک فرجام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.