×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 14 October , 2024

«یک روابط‌عمومی مترقی با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه‌ای و اخلاقی، می‌تواند ضمن کنترل منافع متقابل سازمان خود با مشتریان، سهامداران، کارکنان و همچنین رسانه‌ها و شناخت صحیح مسئولیت‌های حرفه‌ای خود، نسبت به ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان و ساختن تصویری واضح از سازمان خود اقدام کند.

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی مغتنم است تا یادآور شویم نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو سازوکارهای توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکار عمومی، مردم‌مداری و احترام به حقوق انسان‌ها به‌منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است.

در دو سال اخیر پدیده‌ای به نام ویروس COVID-19، تغییرات عمیق و گسترده‌ای در شئونات مختلف روابط اجتماعی به‌وجود آورد و به نوعی ضرورت حضور پررنگ تر در دنیای مجازی را دوچندان کرد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که ارتباطات مجازی زمانی معنا پیدا می‌کند که منشأ آن ارتباطات واقعی بین انسان‌ها بوده و در بستر پدیده‌های اجتماعی رخ داده باشد؛ بنابراین، هرگونه سیاستگذاری در عرصه رسانه‌های مجازی زمانی به موفقیت خواهد رسید که هماهنگ با اصول روابط اجتماعی و انسانی صورت گرفته باشد و این درسی است که ویروس کرونا به ما یادداد.

در این میان عملکرد روابط عمومی در انتشار رویدادها و خبرهای سازمان‌ها و کنترل شایعات در دستیابی و یا عدم نیل به اهداف استراتژیک اثر مستقیم می‌گذارد و باید بپذیریم، یک روابط عمومی تاثیرگذار به‌عنوان ویترین سازمان نقشی حیاتی در بقا و پیشرفت سازمان‌ها داشته و در این مسیر استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به‌ویژه رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری کارکنان متعهد و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی به همکاران خستگی ناپذیر و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی کشور، امیدوارم تلاشگران این عرصه به نسبت توانی که برای خدمت به جامعه و سازمان شان به‌خرج می‌دهند، به جایگاه شایسته خود دست یابند. »

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.