×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : فاز نخست اسکله نفتی حرا قشم بااعتبار ارزی ۵۳ میلیون یورو با حضور ویدیوکنفرانسی رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اقتصاد زمانه از قشم، شرکت ساخت و بهره‌برداری اسکله حرا قشم (هلدینگ سرمایه‌گذاری پاسارگاد) سرمایه‌گذار خصوصی این پروژه بوده که با افتتاح آن، اسکله نفتی حرا قشم، ظرفیت پهلوگیری کشتی ۳۵ هزار تنی را پیداکرده و به تأمین خوراک شرکت‌های فعال در حوزه تولید انرژی می‌پردازد.
این توانمندی، ضمن پشتیبانی از روند رو به رشد تولید، موجب مانع زدایی در تأمین نیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ‌های صنایع تولیدی شده و نام قشم را در حوزه تولیدات نفتی به یک برند تبدیل می‌کند.
با آغاز بهره‌برداری از این پایگاه شناوری، ورود نفت خام از طریق شناور باهدف ایجاد تسهیلات و تجهیزات در تأمین خوراک و سپس، انتقال محصولاتی نظیر قیر، نفت، سوخت شناورها و سایر فرآورده‌های نفتی که توسط پالایشگاه‌های هم‌جوار تولید شده، صورت خواهد گرفت.
افتتاح این اسکله، ۴۵ نیروی مستقیم و ۱۲۰ نیروی غیرمستقیم را وارد چرخه کار و اشتغال جزیره کرد که در تثبت درآمدهای پایدار جامعه محلی نقش بسزایی دارد.
اسکله نفتی حرا قشم، یکی از بزرگ‌ترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی است که در فاز دوم امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتی ۸۰ هزار تنی را نیز مهیا خواهد کرد.
گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.