×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Sunday, 27 April , 2025
مهمترین هدف “اعتماد وثوق گستر” ارائه بهترین خدمات به مودیان مالیاتی

اقتصاد زمانه: مدیرعامل توسعه اعتماد وثوق گستر در پایان گفت: هدف ما ارائه بهترین خدمات به مودیان مالیاتی و تسهیل فرآیند اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی است. با توسعه شعب و راه‌اندازی ابزارهای دیجیتال، تلاش می‌کنیم تا پوشش خدمات مالیاتی را در سراسر کشور گسترش دهیم و نقش مؤثری در تحقق اهداف مالیاتی کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد زمانه، خسرو سرپیری در جمع اصحاب رسانه افزود: بر همین اساس، هلدینگ بهسازان فردا در سال ۱۴۰۱ تحقیقات خود را آغاز کرد تا در این حوزه مشارکت داشته باشد. در اردیبهشت ۱۴۰۲ موافقت اصولی برای تأسیس شرکت معتمد را از سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دریافت کرد و فرآیند راه‌اندازی شرکت از همان زمان آغاز شد. در نهایت، از اول آبان ۱۴۰۲ فعالیت رسمی شرکت آغاز شد و درخواست صدور مجوز را به سازمان مالیاتی ارسال کردیم.
خسرو سرپیری در این نشست با اشاره به روند اخذ مجوز برای فعالیت به عنوان شرکت معتمد مالیاتی (TSP) اظهار داشت: قانون پایانه‌های فروشگاهی بر اساس ماده ۲۶ به شرکت‌هایی اجازه فعالیت می‌دهد که با پذیرش مسئولیت، ابزارهای لازم برای تسهیل اجرای قانون و ارسال اطلاعات به سامانه‌های مالیاتی را فراهم کنند.

وی به موفقیت‌های شرکت در زمینه رتبه‌بندی و ارائه خدمات به مودیان مالیاتی پرداختند و گفت: که شرکت وثوق به عنوان نهمین TSP کشور شناخته شده و تا به امروز ۱۷ مجوز از سازمان مالیاتی دریافت کرده است. ایشان همچنین به افتتاح شعبه‌های مختلف در استان‌های مختلف کشور اشاره کردند و گفت: که هدف شرکت ارائه خدمات به مودیان در سراسر کشور است.

آقای سرپیری به ایجاد میز خدمت در ادارات مالیاتی و استخدام نیروهای محلی برای ارائه خدمات به مودیان اشاره کرد و گفت: که در حال حاضر ۲۲ میز خدمت در ۲۲ استان کشور فعال است. که این میزها به مودیان کمک می‌کنند تا خدمات مالیاتی را به راحتی دریافت کنند. ایشان همچنین به تلاش‌های شرکت برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به مودیان اشاره کردند و گفت: که این شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ نفر نیروی مستقیم دارد و تعداد زیادی نیروی غیرمستقیم نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل توسعه اعتماد وثوق گستر با اشاره به پیچیدگی‌های دریافت مجوز شرکت‌های معتمد مالیاتی گفت: فرآیند اخذ مجوز از سازمان مالیاتی بسیار سخت و پیچیده است. موافقت اصولی یک مرحله دشوار دارد و هیچ شرکتی به‌تنهایی امکان اخذ مجوز TSP را ندارد و ملزم به تشکیل کنسرسیوم است. من از سال ۹۲ در سازمان امور مالیاتی درگیر بحث‌های مربوط به مالیات، برون‌سپاری خدمات و فرآیندهای مالیاتی بوده‌ام و با چالش‌های این حوزه آشنایی کامل دارم.
سرپیری افزود: در اول آبان ۱۴۰۲ درخواست صدور مجوز را به سازمان مالیاتی ارسال کردیم و طی سه دوره ممیزی، در نیمه اسفند ۱۴۰۲ مجوز رسمی ما صادر شد. به این ترتیب، وثوق گستر توسعه فردا به‌عنوان نهمین شرکت معتمد مالیاتی کشور شناخته شد. در حال حاضر، مجموعاً ۱۷ مجوز برای شرکت‌های معتمد مالیاتی صادر شده که ۱۶ مورد از آن‌ها مربوط به نوع اول هستند.

سرپیری با تأکید بر اهمیت گسترش خدمات در سطح ملی بیان کرد: اقتصاد ایران فقط محدود به تهران نیست و بسیاری از مودیان مالیاتی در سایر استان‌ها حضور دارند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم که از تهران خارج شویم و خدمات خود را در مناطق مختلف کشور توسعه دهیم. در خردادماه ۱۴۰۲ اولین شعبه خود را در استان البرز افتتاح کردیم. سپس، طی یک هفته، شعبه شمال غرب را راه‌اندازی کردیم که استان‌های البرز، قزوین، زنجان و گیلان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در تیرماه، شعبه شرق را با محوریت خراسان افتتاح کردیم که سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را پوشش می‌دهد. در دی‌ماه، شعبه ساری به‌صورت غیررسمی آغاز به کار کرد و تا پایان اسفند به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. همچنین، در بهمن‌ماه، شعبه جنوب شرق را در زاهدان راه‌اندازی کردیم که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل توسعه اعتماد وثوق گستر خاطرنشان کرد: شرکت‌های معتمد مالیاتی این امکان را دارند که در ادارات کل مالیاتی استان‌ها میز خدمت داشته باشند. از تیرماه این روند را آغاز کردیم و تاکنون ۲۲ میز خدمت در ۲۲ مرکز استان راه‌اندازی شده است.

سرپیری در خصوص ابزارهای ارائه‌شده توسط این شرکت اظهار داشت: شرکت‌های معتمد مالیاتی موظف هستند ابزارهای لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را فراهم کنند. این ابزارها شامل سامانه تحت وب، کارتخوان مالیاتی، نرم‌افزارهای موبایلی و همچنین API برای اتصال شرکت‌های بزرگ است. از روز اول، هدف ما ارائه سرویس‌های کامل و بدون نقص بوده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.